Unicef goed doel van KLM Open

Unicef goed doel van KLM Open
  • Sponsoring
  • 10 jul 2015 @ 11:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMaatschappijPartnership

Unicef is net als vorig jaar het goede doel van het KLM Open 2015. Het KLM Open, dat van 10 tot en met 13 september wordt gespeeld, is onderdeel van de European Tour. Het toernooi wordt ondersteund door de partners KLM, Deloitte en ABN AMRO en wordt georganiseerd door TIG Sports. Een van de grootste golfers aller tijden maakt dit jaar zijn debuut in het KLM Open: achtvoudig majorwinnaar Tom Watson.

Unicef helpt kinderen over de hele wereld bij het overwinnen van armoede, ziekte, geweld en discriminatie. Zo zet Unicef zich onder meer in om de meest kwetsbare kinderen in de wereld bescherming te bieden. Een belangrijke eerste stap om kinderen te beschermen is geboorteregistratie. Wereldwijd zijn 230 miljoen kinderen niet geregistreerd. Dit betekent dat ze officieel niet bestaan en geen aanspraak kunnen maken op zorg en onderwijs. Bovendien zijn zij extreem kwetsbaar voor uitbuiting zoals kinderhandel. Het KLM Open en Unicef zetten zich samen in voor deze kinderen.

Voor toernooidirecteur Daan Slooter was het een lang gekoesterde wens om de Amerikaan Tom Watson naar het KLM Open te halen. ‘Hij is een van de grootste golfers van onze generatie en misschien wel de beste speler op linksbanen ooit. Dit was waarschijnlijk ook de laatste kans om hem op een van onze mooie golfbanen te laten spelen, waar hij de jonkies nog wat kan leren.’

Watson kijkt uit naar zijn bezoek aan Nederland en debuut in het KLM Open. ‘Ik heb al veel goede dingen gehoord over het toernooi en de Kennemer. Ik houd van spelen op linksbanen en hoop dat mijn ervaring van pas komt op de Kennemer. Het is bovendien een mooie kans om nieuwe vrienden te maken.’

Joost Luiten
Het Nederlandse publiek mag zich weer verheugen op de deelname van Joost Luiten. De kampioen van 2013 en enige Nederlandse speler op de European Tour eindigde vorig jaar vijfde en is erop gebrand om het succes van twee jaar terug te herhalen. In drie van de vier laatste edities eindigde Luiten bij de beste zes en op de Kennemer is hij de laatste twee jaar maar liefst 22 onder par. De viervoudig winnaar op de European Tour draagt ook dit jaar het ambassadeurschap van het KLM Open uit.

In 2014 werd het KLM Open gewonnen door de Engelsman Paul Casey. Het KLM Open is een van de best bezochte meerdaagse sportevenementen van Nederland en is reeds twee keer uitgeroepen tot het meest duurzame golftoernooi van Europa. Het toernooi wordt in 2015 voor de 96ste keer gehouden. Daarmee is het een van de oudste toernooien van de European Tour. Het totale prijzengeld voor 2015 bedraagt 1,8 miljoen euro. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken