BMW ontwerpt nieuwe race rolstoel voor Amerikaans Paralympisch Team
- Sponsoring
- 7 aug 2015 @ 12:16
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Olympische SpelenOnderzoek
- 7 aug 2015 @ 12:16
- Redactie Sponsoring
BMW gaat nieuwe race rolstoelen ontwerpen voor het Amerikaanse Paralympische Track and Field team. De rolstoelen zullen tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro worden ingezet. De ontwikkeling van de nieuwe rolstoelen markeert alweer het 4e “vehicle transfer technology” project van BMW in de 6-jarige samenwerkingsovereenkomst met Team USA. Eerder tekende BMW al voor het ontwerp en de ontwikkeling van de tweemansbob waarmee Team USA in Sotchi 2014 voor het eerst sinds 62 jaar weer een medaille haalde.
BMW zet topontwerpers van haar creatieve, technologische consultancybedrijf Designworks in bij de ontwikkeling van de nieuwe rolstoel. Samen met atleten van het Paralympische Track and Field team gaan ze de behoeften identificeren en verbeteringen in de huidige race rolstoel aanbrengen. De race rolstoel krijgt onder meer een volledig nieuw ontwerp van het chassis, er worden nieuwe materialen gebruikt - carbon fiber in plaats van aluminium - en er zullen aanpassingen worden gedaan op het vlak van aerodynamica, en stuur- en remmechanismen.
De nieuwe race rolstoel is al bijna een jaar in ontwikkeling. De komende maanden zal BMW, in nauwe samenwerking met de atleten en coaches, de rolstoel verder verbeteren en verfijnen. De planning is om de race rolstoel begin 2016 klaar te hebben, zodat er eventueel nog enkele aanpassingen gedaan kunnen worden voordat de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro van start gaan op 7 september 2016. Bij de Paralympische Spelen in London (2012) behaalden de Amerikaanse Track and Field atleten 16 medailles, waarvan 8 goud.
‘In nauwe samenwerking met Team USA zijn we voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de atletische prestaties te bevorderen door middel van een optimale uitrusting. Daarvoor zetten we onze technologische kennis en innovatieve technieken in’, aldus Trudy Hardy, Vice President, Marketing van BMW Noord-Amerika. ‘De ontwikkeling van de nieuwe racerolstoel is overigens meer dan alleen een ontwerpuitdaging. Het moet een mobiliteitsoplossing worden waar al onze Paralympische atleten baat bij hebben.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing