BMW ontwerpt nieuwe race rolstoel voor Amerikaans Paralympisch Team

BMW ontwerpt nieuwe race rolstoel voor Amerikaans Paralympisch Team
  • Sponsoring
  • 7 aug 2015 @ 12:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenOnderzoek

BMW gaat nieuwe race rolstoelen ontwerpen voor het Amerikaanse Paralympische Track and Field team. De rolstoelen zullen tijdens de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro worden ingezet. De ontwikkeling van de nieuwe rolstoelen markeert alweer het 4e “vehicle transfer technology” project van BMW in de 6-jarige samenwerkingsovereenkomst met Team USA. Eerder tekende BMW al voor het ontwerp en de ontwikkeling van de tweemansbob waarmee Team USA in Sotchi 2014 voor het eerst sinds 62 jaar weer een medaille haalde.

BMW zet topontwerpers van haar creatieve, technologische consultancybedrijf Designworks in bij de ontwikkeling van de nieuwe rolstoel. Samen met atleten van het Paralympische Track and Field team gaan ze de behoeften identificeren en verbeteringen in de huidige race rolstoel aanbrengen. De race rolstoel krijgt onder meer een volledig nieuw ontwerp van het chassis, er worden nieuwe materialen gebruikt - carbon fiber in plaats van aluminium - en er zullen aanpassingen worden gedaan op het vlak van aerodynamica, en stuur- en remmechanismen.

De nieuwe race rolstoel is al bijna een jaar in ontwikkeling. De komende maanden zal BMW, in nauwe samenwerking met de atleten en coaches, de rolstoel verder verbeteren en verfijnen. De planning is om de race rolstoel begin 2016 klaar te hebben, zodat er eventueel nog enkele aanpassingen gedaan kunnen worden voordat de Paralympische Spelen in Rio de Janeiro van start gaan op 7 september 2016. Bij de Paralympische Spelen in London (2012) behaalden de Amerikaanse Track and Field atleten 16 medailles, waarvan 8 goud.

‘In nauwe samenwerking met Team USA zijn we voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de atletische prestaties te bevorderen door middel van een optimale uitrusting. Daarvoor zetten we onze technologische kennis en innovatieve technieken in’, aldus Trudy Hardy, Vice President, Marketing van BMW Noord-Amerika. ‘De ontwikkeling van de nieuwe racerolstoel is overigens meer dan alleen een ontwerpuitdaging. Het moet een mobiliteitsoplossing worden waar al onze Paralympische atleten baat bij hebben.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken