BrandBase ontwikkelt activatie Sail-hoofdsponsor ING

BrandBase ontwikkelt activatie Sail-hoofdsponsor ING
  • Sponsoring
  • 21 aug 2015 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieKunst & Cultuur

ING activeert het hoofdsponsorschap van Sail Amsterdam met het gratis toegankelijke Zeeheldeneiland. BrandBase ontwikkelde niet alleen het concept voor het eiland, maar ook het activatieprogramma dat het sponsorschap al wekenlang onder de aandacht brengt, waaronder een interactieve outdoor expositie, een online video en het al instore-materiaal.

De eerste stap is een expositie (abri-campagne) in diverse Zeeheldenbuurten in Nederland waarin de Zeehelden van toen terug naar het heden zijn gehaald. Deze collectie van portretten van onder meer Dirck Hartog, Willem Barentsz, Jacob Heemskerck, Abel Tasman en Piet Hein toert als geheel door Zeeheldenbuurten in heel Nederland. De mobiele expositie is ontwikkeld in samenwerking met het Rijksmuseum waar ING ook hoofdsponsor van is.

In een veelbekeken online video is te zien hoe de zeehelden één voor één uit de abri’s stappen om per boot de tocht naar Amsterdam te varen. Piet Hein speelt de hoofdrol en in zijn sloep pikt hij Van Speijk, Van Heemskerck en Tasman op.

Het eindpunt is het ING Zeeheldeneiland waar alle onderdelen van het activatieprogramma samenkomen. Het eiland is een replica van het ‘Behouden Huys’ van Willem Barentsz. Op het eiland kunnen bezoekers niet alleen de mobiele expositie bewonderen en een echt tallship bezoeken, Etoile du Roy, maar ook meedoen aan vele activiteiten, zoals Kompaslezen, specerijen raden, schatzoeken, knopen leggen en schepen bouwen en vouwen. Voor volwassenen is er een hapje en drankje in de Zeeheldenstijl en ’s avonds treden de Flying Dutch DJ-talenten op die tijdens de Flying Dutch op de ING Talent Stage hebben gestaan.

BrandBase director Marvin Pupping: 'Het is mooi om juist voor hoofdsponsor ING zo’n uitgebreide publiekscampagne te ontwikkelen waarbij earned, owned en paid media zijn samengekomen. Het eiland is de climax. Bezoekers zijn niet alleen toeschouwer, maar kunnen er ook echt iets doen waardoor Sail 2015 een positieve herinnering wordt.'

BrandBase is een reclamebureau gespecialiseerd in brand activation programma’s. BrandBase werkt onder meer voor Shell, Hema, ING, ANWB, Plan Nederland en Marktplaats. Sail Amsterdam vindt plaats tot en met 23 augustus. Het ING Zeeheldeneiland is te vinden bij het Java-eiland aan de Java-kade en is gratis toegankelijk voor iedereen.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken