Meer bezoekers en bestedingen door wereldkampioenschappen

Meer bezoekers en bestedingen door wereldkampioenschappen
  • Sponsoring
  • 31 aug 2015 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportEntertainment

De 400 belangrijkste top- en breedtesportevenementen die in 2014 in Nederland hebben plaatsgevonden, trokken gezamenlijk 11,6 miljoen bezoeken, een half miljoen meer dan in 2013. Gezamenlijk genereerden de 400 sportevenementen een omzet van 290 miljoen euro, eveneens fors meer dan in 2013. Ongeveer 60 procent van dat bedrag is afkomstig van bezoekers en deelnemers, de rest wordt opgehoest door overheden en bedrijfsleven. ABN Amro, Rabobank, KLM, Amstel Bier en Essent zijn de belangrijkste sponsoren.

Bovenstaande cijfers staan opgenomen in de net verschenen, 18e editie van de Sport Evenementen Monitor van onderzoeksbureau Respons. De Sport Evenementen Monitor bevat een diepgaande analyse van de belangrijkste topsport- en breedtesportevenementen in Nederland.

In 2014 vonden er ruim 300 topsportevenementen in Nederland plaats, iets meer dan het jaar daarvoor, waaronder een recordaantal WK’s in één jaar: WK Hockey, WK Roeien, WK BMX en WK Veldrijden.

In 2014 namen ruim één miljoen deelnemers deel aan de breedtesportevenementen, 3% meer in vergelijking met 2013. Verreweg de meeste breedtesporters doen mee aan loopevenementen, waarbij een opvallende stijging plaatsvond bij obstacle runs (hindernislopen) die snel in populariteit zijn toegenomen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken