Meer bezoekers en bestedingen door wereldkampioenschappen
- Sponsoring
- 31 aug 2015 @ 11:59
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportEntertainment
- 31 aug 2015 @ 11:59
- Redactie Sponsoring
De 400 belangrijkste top- en breedtesportevenementen die in 2014 in Nederland hebben plaatsgevonden, trokken gezamenlijk 11,6 miljoen bezoeken, een half miljoen meer dan in 2013. Gezamenlijk genereerden de 400 sportevenementen een omzet van 290 miljoen euro, eveneens fors meer dan in 2013. Ongeveer 60 procent van dat bedrag is afkomstig van bezoekers en deelnemers, de rest wordt opgehoest door overheden en bedrijfsleven. ABN Amro, Rabobank, KLM, Amstel Bier en Essent zijn de belangrijkste sponsoren.
Bovenstaande cijfers staan opgenomen in de net verschenen, 18e editie van de Sport Evenementen Monitor van onderzoeksbureau Respons. De Sport Evenementen Monitor bevat een diepgaande analyse van de belangrijkste topsport- en breedtesportevenementen in Nederland.
In 2014 vonden er ruim 300 topsportevenementen in Nederland plaats, iets meer dan het jaar daarvoor, waaronder een recordaantal WK’s in één jaar: WK Hockey, WK Roeien, WK BMX en WK Veldrijden.
In 2014 namen ruim één miljoen deelnemers deel aan de breedtesportevenementen, 3% meer in vergelijking met 2013. Verreweg de meeste breedtesporters doen mee aan loopevenementen, waarbij een opvallende stijging plaatsvond bij obstacle runs (hindernislopen) die snel in populariteit zijn toegenomen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing