Alkmaarse voetbalclubs bundelen de sponsoring

Alkmaarse voetbalclubs bundelen de sponsoring
  • Sponsoring
  • 4 sep 2015 @ 14:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketing

Het is uniek in Nederland, volgens de KNVB, dat in Alkmaar de voetbalclubs Alcmaria Victrix, Alkmaarse Boys, AFC 34, Jong Holland, Koedijk en Kolping Boys samenwerken om sponsors te werven. Daarvoor is een gezamenlijke banner op alle websites geplaatst, waarmee sponsors kunnen adverteren.

De voetbalclubs hebben gezamenlijk 6.000 leden. De websites trekken per week 12.000 bezoekers die gemiddeld 3 tot 4 pagina’s bekijken. Dat zijn niet alleen leden, maar ook bezoekers van andere clubs, vrijwel altijd uit de regio. De voetbalclubs bieden zo een nieuwe, tot dusver onbekende mogelijkheid voor exposure.

Hiermee spelen de clubs in op de behoefte van de iets grotere bedrijven. Het gaat niet alleen meer om de gunfactor. De voetbalclubs bieden het bedrijfsleven een podium waarop men kan adverteren met acties, nieuwe producten, events, start-ups, etc.

De mogelijkheid is vanaf 1 september jl. formeel gestart en de eerste twee bedrijven hebben de contracten getekend. Met een aantal andere bedrijven is onderhandeling gaande.

Volgens Cees Pater van Davelaar koeken is dit een prachtige mogelijkheid. 'Als bedrijf wilden we iets maatschappelijks doen en iets dat met binding te maken heeft. Dat vonden we in deze samenwerkende voetbalclubs die een belangrijke voorziening vormen. Tegelijkertijd bereiken we veel consumenten wat goed is voor onze verkoop.'

Ook Wonderstore, een net gestarte babyzaak uit Alkmaar wil graag snel naamsbekendheid. 'Nu zijn we wekelijks te zien voor een groot aantal consumenten in de regio en we ondersteunen ook nog eens de voetbalclubs.'

De Alkmaarse clubs hebben het niveau van elkaar leden afpakken op bestuurlijk niveau overwonnen en werken inmiddels op een aantal terreinen intensief samen. Wel met behoud van het eigene. Zo zijn er werkgroepen voor respect in het voetbal, sponsoring en binnenkort worden ook eigen visies verwacht over onderhoud, beheer, verenigingsmanagement e.d. Ook dit is volgens de KNVB uniek in Nederland.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken