Heracles en Polman botsen over sponsoring stadion

Heracles en Polman botsen over sponsoring stadion
  • Sponsoring
  • 28 sep 2015 @ 12:20
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

Het conflict tussen Heracles Almelo en sponsor Polman Vastgoed over de naamgeving van het nieuwe stadion lijkt te escaleren. Voorzitter Jan Smit van de voetbalclub overweegt een juridische procedure tegen Polman, terwijl directeur Pim Polman de voorzitter van Heracles Almelo in de media beschuldigt van 'vuil spel' en 'stalking'.

Heracles verbouwde in de zomerstop het eigen Polman-stadion waardoor de capaciteit van het stadion groeide van 8500 naar 13500 zitplaatsen. Daaronder vallen ook 20 skyboxen, met in totaal 300 stoelen, en 1700 business-seats. In de bestaande overeenkomst die loopt tot 1 maart 2019, is geen rekening gehouden met deze verbouwing.

Heracles zegt dat het veel meer geld kan vragen voor de stadionsponsoring. Asito en TenCate zouden interesse hebben in sponsoring. De club wil daarom het contract openbreken, Polman wil daar niet aan meewerken. Polman betaalt 18.750 euro, vergelijkbare stadions ontvangen tussen 2,5 en 3 ton per jaar.

'Zes weken geleden hebben we hem ook nog eens een uitermate redelijke aanbieding gedaan om het contract aan te passen', zegt Smit tegen RTV Oost, 'maar tot nu toe hebben we niets van hem gehoord. Bellen, schrijven, mailen, niets helpt. De heer Polman houdt zich volledig onbereikbaar. Dus zitten we nu met smart te wachten op zijn juridische procedure. Als dat nog veel langer duurt, moeten we zelf maar naar de rechter stappen.'

Polman is in Tubantia duidelijk over wat zijn standpunt is. 'Smit speelt een vuil spel. Hij stalkt mij zo ongeveer. Ik zeg het nog één keer: Ik wil mijn naam terug op de gevel en ik wil niet onderhandelen over iets anders. Het is een stel ondankbare figuren. In 1999 heb ik in één klap 4,5 ton betaald, het bedrag dat ze toen te kort kwamen om het stadion te kunnen bouwen. Anders was het er niet gekomen en waren ze nooit naar de eredivisie gepromoveerd. Die promotie hebben ze dus in zekere zin aan mij te danken, maar ik heb er nu alleen ellende van.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken