Hivos ook komende drie jaar hoofdsponsor IFFR

Hivos ook komende drie jaar hoofdsponsor IFFR
  • Sponsoring
  • 15 sep 2015 @ 14:20
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

De internationale hulporganisatie Hivos zal ook de komende drie jaar hoofdsponsor van het Internationaal Filmfestival Rotterdam zijn. Via steun aan het Hubert Bals Fonds en de Hivos Tiger Awards draagt de organisatie bij aan de ontwikkeling van artistieke filmproducties als middel om maatschappijkritiek te uiten.

De Hivos Tiger Awards Competitie werd in 1995 opgericht met als doel opkomend internationaal filmtalent te ontdekken, bekendheid te geven en te onderscheiden. De awards worden toegekend door een vakjury.

Nieuw is dat de komende editie acht films in de Hivos Tiger Awards Competitie meedingen naar één Hivos Tiger Award met een geldbedrag van 40.000 euro te verdelen tussen regisseur en producent. Daarnaast zal een speciale juryprijs ter waarde van 10.000 euro worden uitgereikt aan een buitengewoon artistieke prestatie binnen de competitie. Voorheen dongen circa 15 films mee naar drie gelijkwaardige prijzen van 15.000 euro.

'We willen de beste, meest innovatieve, origineelste en meest uitdagende werken van filmmakers zo groot en goed mogelijk in het zonnetje zetten', licht Bero Beyer de vernieuwde opzet toe. 'Daarom hebben we niet alleen het prijzengeld verhoogd, maar ook voor een opzet gekozen waarbij we elke dag een nieuwe ‘Tiger’ centraal stellen. Op IFFR willen we buitengewone films en makers eren en vieren en dus de volle aandacht geven.'

Hivos is een internationale organisatie die oplossingen zoekt voor oplossingen tegen discriminatie, ongelijkheid, machtsmisbruik en de overbelasting van onze leefomgeving. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken