Formule 1-team Ferrari rijdt vijf jaar langer met Shell

Formule 1-team Ferrari rijdt vijf jaar langer met Shell
  • Sponsoring
  • 8 sep 2015 @ 14:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

De Brits-Nederlandse oliemaatschappij Shell heeft zijn samenwerking met het Formule 1-raceteam van Ferrari met vijf jaar verlendg. Het is het oudste verbond in de racesport.

Shell en Ferrari werken al samen sinds eind jaren twintig in de vorig eeuw. De oliemaatschappij ondersteunde toen Enzo Ferrari als autocoureur.

In de huidige overeenkomst zal Shell het raceteam van Shell V-Power-brandstof en Shell Helix Ultra-motorolie. Daarnaast zal Shell jaarlijks minimaal 21.000 manuren en 50 mensen fulltime beschikbaar stellen voor het Innovation Partnership.

'Het ondertekenen van dit contract is voor wat betreft onze stabiliteit een verdere stap voorwaarts en we zijn blij om onze samenwerking met Shell te verlengen', zegt Maurizio Arrivabene, de leider van het Ferrari-raceteam.

'Shells doel is Scuderia Ferrari aan de elfde constructeurstitel in samenwerking met Shell te helpen', zegt John Abbott, directeur bij Shell. 'Natuurlijk, brandstof en olie zijn maar twee van de vele delen die samen moet vallen om een Formule 1-auto als eerste te doen finishen.' 

Beeld: 123RF

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken