Formule 1-team Ferrari rijdt vijf jaar langer met Shell
- Sponsoring
- 8 sep 2015 @ 14:10
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 8 sep 2015 @ 14:10
- Redactie Sponsoring
De Brits-Nederlandse oliemaatschappij Shell heeft zijn samenwerking met het Formule 1-raceteam van Ferrari met vijf jaar verlendg. Het is het oudste verbond in de racesport.
Shell en Ferrari werken al samen sinds eind jaren twintig in de vorig eeuw. De oliemaatschappij ondersteunde toen Enzo Ferrari als autocoureur.
In de huidige overeenkomst zal Shell het raceteam van Shell V-Power-brandstof en Shell Helix Ultra-motorolie. Daarnaast zal Shell jaarlijks minimaal 21.000 manuren en 50 mensen fulltime beschikbaar stellen voor het Innovation Partnership.
'Het ondertekenen van dit contract is voor wat betreft onze stabiliteit een verdere stap voorwaarts en we zijn blij om onze samenwerking met Shell te verlengen', zegt Maurizio Arrivabene, de leider van het Ferrari-raceteam.
'Shells doel is Scuderia Ferrari aan de elfde constructeurstitel in samenwerking met Shell te helpen', zegt John Abbott, directeur bij Shell. 'Natuurlijk, brandstof en olie zijn maar twee van de vele delen die samen moet vallen om een Formule 1-auto als eerste te doen finishen.'
Beeld: 123RF
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing