Belangrijkste literatuurprijs Vlaanderen verder als Fintro Literatuurprijs

Belangrijkste literatuurprijs Vlaanderen verder als Fintro Literatuurprijs
  • Sponsoring
  • 8 okt 2015 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringKunst & Cultuur

De Gouden Boekenuil, de belangrijkste literatuurprijs van Vlaanderen, verandert van naam. Vanaf de editie van 2016 draagt de prijs de naam van zijn sponsor: Fintro Literatuurprijs. Fintro is onderdeel van BNP Paribas en al sinds 2012 sponsor van de literatuurprijs.

De belgische bank wil met bracheorganisatie boek.be de literatuurprijs een nieuw elan geven. Het is hun ambitie om eigentijdse Nederlandstalige literatuur bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht te brengen.

'De naamsverandering komt er onder meer omdat Fintro zich engageert om de prijs te blijven steunen en via zijn agentschappen de klanten en het andere publiek wil informeren wat ze op cultureel vlak kunnen doen', zegt directeur van boek.be André Vandorpe. 'Bovendien zetten we beide partijen zo in de kijker.'

De Fintro Literatuurprijs blijft bestaan uit twee onderscheidingen. De vakjury, met als voorzitter Kathleen Cools, kent de prijs van de vakspecialisten toe. Daarnaast mag een lezersjury, bestaande uit 100 lezers met als voorzitter Adil El Arbi, een eigen prijs uitreiken.

Orgelman van Mark Schaeffers en De consequenties van Nina Weijers wonnen de laatste jury- resp. publieksprijs van de Gouden Boekenuil. Eerder wonnen onder meer Oek de Jong en Tommy Wieringa een Gouden Boekenuil. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken