Chinese tv-zender LE TV sponsor van Ajax
- Sponsoring
- 29 okt 2015 @ 08:33
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 29 okt 2015 @ 08:33
- Redactie Sponsoring
Ajax heeft opnieuw een partij uit China aan zich weten te binden. LE TV wordt mediapartner en sponsor van de Amsterdamse voetbalclub die nog gisteren een knullige nederlaag leidde tegen Feyenoord. LE TV zal naast een financiële bijdrage aan Ajax de club ook helpen met verder exposure in China.
LE TV is distributeur die louter via internet distribueert. Zij hebben eigen smartboxen met tv-kanalen. De zender groeit hard door en gelooft in onderscheidend vermogen door unieke content te hebben voor hun klanten. Klanten van Le TV krijgen per 1 december Ajax-content. Ajax krijgt toegang tot hun klanten met onze content.
Tevens mag LE TV gebruik maken van de merkassociatie met Ajax. Zo zal LE TV zichtbaar zijn op alle Ajax-uitingen (zoals backdrops) voor items in China, uiteraard samen met onze andere internationale partners. LE TV wil mede daardoor zelf ook als a-merk gepercipieerd worden.
In Nederland of Europa zal niemand LE TV als partner van Ajax zien, zij zijn louter partner in China. Bijvoorbeeld op de Chinese (social) mediakanalen van Ajax zal promotie voor LE TV te zien zijn, op onze Nederlandse en Engelse (social) mediakanalen niet. Ajax heeft 1,2 miljoen volgers op Weibo (het Chinese Twitter) en heeft vorige week een nieuw Chinese Snapchat gelanceerd.
Ajax zegt blij te zijn dat het dit seizoen de vruchten ziet van jarenlang investeren in de relatie met China. De eredivisie is sinds jaren weer te zien in China, vanwege een deal met PPTV van de Eredivisie. Ajax heeft als enige Nederlandse club ook een eigen deal met PPTV gesloten. Daarom is nu op één kanaal altijd de Ajax-wedstrijd te zien. Tevens maakt Ajax voor PPTV een Chinees Ajax-programma dat rondom en dag na onze wedstrijd te zien is.
Met Sengled, CST, Huawei en LE TV heeft Ajax nu vier grote Chinese sponsoren. Ook andere partners, zoals Adidas, Hublot en Mercedes, hebben een focus op China.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing