Heineken opent Holland Heineken House in hartje Rio
- Sponsoring
- 1 okt 2015 @ 08:26
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Olympische SpelenSportmarketing
- 1 okt 2015 @ 08:26
- Redactie Sponsoring
Heineken plaatst het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen van volgend jaar in het hartje van Rio de Janeiro, in de wijk Ipanema-Leblon. De locatie is zeer centraal ten opzichte van de olympische venues. Dat maakten geldschieter Heineken en NOC*NSF woensdagmiddag in Amsterdam bekend.
Het Holland Heineken House opent op 5 augustus 2016 voor de 13de keer haar deuren. 'Het Holland Heineken House staat in het hart van Rio, dichter bij de sport dan ooit. Aan het Lagoa, waar we direct uitzicht hebben op de Olympische roeiwedstrijden', zegt Bram Westenbrink , directeur marketing van Heineken. 'Sport en Oranje staan deze editie centraal in het nationale huis. Dat vieren we met een verrassend programma samen met de atleten, familie en fans. Het Holland Heineken House is de plek waar het Oranjegevoel volledig tot uitbarsting komt.'
Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: 'Het Holland Heineken House is voor velen een thuis, ver weg van huis, en ongelooflijk belangrijk voor TeamNL. Alle sporters kijken uit naar de huldiging die direct volgt op het winnen van een medaille.'
Het HHH in Rio vestigt zich in sportsclub Clube Monte Libano in de wijk Ipanema-Leblon. Het centraal gelegen complex grenst aan het Lagoa Rodrigo de Freitas, waar het roeien plaatsvindt. In de nabije omgeving zullen het beachvolleybal en de tijdrit wielrennen plaatsvinden. De overige sportlocaties zijn vanaf het Holland Heineken House goed bereikbaar.
NOC*NSF verwacht dagelijks 4000 gasten te ontvangen. Het totale complex van Club Monte Libano beslaat meer dan 9.000 m2 en biedt plek voor onder meer een grote fanzone met de Medal Ceremony Hall, atletenruimten en een perscentrum. De locatie is voorzien van in- en outdoor sport- en horecafaciliteiten.
De Olympische Spelen in Brazilië zijn van 5 tot en met 21 augustus. Bij de vorige Spelen in Sotsji (2014) bezochten gedurende de hele Spelen zo'n 10.000 mensen het Holland Heineken House. Twee jaar eerder, toen de Spelen in het dichterbij gelegen Londen waren, lag dat aantal met 100.000 flink hoger.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing