Rabobank tevreden over succes Rabo Museumkidsweek

Rabobank tevreden over succes Rabo Museumkidsweek
  • Sponsoring
  • 26 okt 2015 @ 14:28
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringActivatieKunst & Cultuur

Tijdens de herfstvakantie van 17 oktober tot 1 november organiseren de Nederlandse musea veel leuke en leerzame activiteiten speciaal voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar tijdens de Rabo Museumkidsweek. Bijzonder aan de ondersteuning door Rabobank is dat de lokale steun aan de culturele sector nationaal wordt geactiveerd.

Rabo Museumkidsweek is een initiatief van Museumvereniging en Rabobank om landelijke aandacht te creëren voor het museale aanbod gericht op kinderen van 6 tot en met 12 jaar. 'De basis van de Rabo Museumkidsweek is de samenwerking tussen lokale Rabobanken en musea', zegt Tom van Kuyk, teamleider Sponsoring bij Rabobank. 'Door een samenwerking op landelijk niveau met de museumvereniging wordt er een paraplu gecreëerd. Hiermee wordt de toegankelijk van de musea bevorderd door activiteiten te organiseren en publiciteit gegenereerd voor de betrokkenheid van de Rabobank in de museale sector. Specifiek voor deze week is het onder de aandacht brengen van museumbezoek onder kinderen.'

De Rabo Museumkidsweek daagt kinderen uit zelf creatief te zijn. Kinderen bezoeken een museum, kiezen een eigen museumschat en verzinnen daar een beeldverhaal bij. Ieder kind dat een filmpje of verhaal instuurt ontvangt het Gouden Boekje van illustrator Harmen van Straaten. Een jury kiest uit alle inzendingen twaalf winnaars, één per provincie. De hoofdprijs is een vlucht in een Dakota-vliegtuig.

Van Kuijk noemt de samenwerking na één week al een succes. 'We kunnen spreken van een succes omdat meer dan 200 musea meedoen die samen meer dan 350 activiteiten organiseren voor kinderen.
Per dag zijn er 5000 unieke bezoekers op de website die kijken naar het geboden aanbod.'  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken