SX opent deuren voor #TwitterRoom

SX opent deuren voor #TwitterRoom
  • Sponsoring
  • 15 okt 2015 @ 08:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingMedia

Twitter Nederland opent een #TwitterRoom in SX, het in Eindhoven gevestigde centrum voor sport, marketing en media. Om de opening te vieren, organiseerde Twitter in samenwerking met PSV en Triple Double woensdag een Periscope Q&A. PSV-spelers Jürgen Locadia en Rai Vloet beantwoordden via de livestreaming app vragen van fans.

'SX en Twitter zijn een logische match. Sport is een van de grootste gespreksonderwerpen op Twitter. Tijdens sportwedstrijden interacteren liefhebbers met elkaar en delen ze hun passie voor de sport. Het is de best mogelijke manier om op de hoogte te blijven van al het nieuws omtrent je favoriete clubs en je helden. Met de opening van de #TwitterRoom in SX, het epicentrum van de sportmarketing, willen we het goede huwelijk tussen Twitter en sport nog maar eens extra onderstrepen', aldus Marc de Vries, countrymanager van Twitter Nederland.

De bijzondere ruimte is te boeken voor meetings en wordt ook door medewerkers van Twitter gebruikt. Op grote interactieve schermen kan ieder gewenst gespreksonderwerp worden gevisualiseerd. Zo wordt de realtime relevantie van Twitter duidelijk. De ruimte is voorzien van een Twitter Mirror, waarmee exclusieve foto-tweets kunnen worden verstuurd.

De mobiele Periscope-zuil maakt interactieve live-uitzendingen mogelijk. 'PSV heeft vandaag de primeur om als eerste Nederlandse voetbalclub een Periscope Q&A te verzorgen. Er zullen regelmatig sporters voor zo’n live vragensessie langskomen. Het is slechts een van de voorbeelden van de grote toegevoegde waarde van Twitter voor de sport en van de #TwitterRoom voor SX', besluit Bob van Oosterhout, directeur van Triple Double en initiatiefnemer van SX. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken