Fans nog niet tevreden over aanwezigheid sponsoren

Fans nog niet tevreden over aanwezigheid sponsoren
  • Sponsoring
  • 11 nov 2015 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Sportfans kijken met wat achterdocht naar de aanwezigheid van sponsoren. Een overgrote meerderheid van fans (83 procent) is het eens met de stelling dat sponsoren nooit rekening houden met fans. Toch zegt 55 procent dat ze zouden de aankoop van een product van een sponsor zouden overwegen.

Dat blijkt uit onderzoek van Momentum Worldwide onder 2000 sportfans uit de VK, VS, Brazilië, Spanje en Japan.

De respondenten geloven bijna allen (88 procent) dat sponsoren nieuwe mogelijkheden kunnen creëren voor hun favoriete sport en team. Vrijwel evenveel (86 procent) heeft ook niets tegen meer sponsoring in de sport. Tegelijk denkt slechts een absolute minderheid (17 procent) dat bedrijven werkelijk geïnteresseerd zijn in fans en gelooft de helft van de ondervraagden niet in endorsement door spelers.

Het zijn wat tegenstrijdige uitkomsten legt Mike Sundet, vicepresident van Momentum, uit. 'Dit onderzoek toont dat mensen openstaan voor merken die echte waarde toevoegen aan hun sportervaring, maar ze geloven niet dat sponsoren aan de fans denken bij het plannen van hun programma's. Hedendaagse fans zijn gewend de controle te hebben in hun relaties – ook die met merken – en ze voelen zich nu nog in de steek gelaten bij sportevenementen.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken