Fans nog niet tevreden over aanwezigheid sponsoren
- Sponsoring
- 11 nov 2015 @ 09:35
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketing
- 11 nov 2015 @ 09:35
- Redactie Sponsoring
Sportfans kijken met wat achterdocht naar de aanwezigheid van sponsoren. Een overgrote meerderheid van fans (83 procent) is het eens met de stelling dat sponsoren nooit rekening houden met fans. Toch zegt 55 procent dat ze zouden de aankoop van een product van een sponsor zouden overwegen.
Dat blijkt uit onderzoek van Momentum Worldwide onder 2000 sportfans uit de VK, VS, Brazilië, Spanje en Japan.
De respondenten geloven bijna allen (88 procent) dat sponsoren nieuwe mogelijkheden kunnen creëren voor hun favoriete sport en team. Vrijwel evenveel (86 procent) heeft ook niets tegen meer sponsoring in de sport. Tegelijk denkt slechts een absolute minderheid (17 procent) dat bedrijven werkelijk geïnteresseerd zijn in fans en gelooft de helft van de ondervraagden niet in endorsement door spelers.
Het zijn wat tegenstrijdige uitkomsten legt Mike Sundet, vicepresident van Momentum, uit. 'Dit onderzoek toont dat mensen openstaan voor merken die echte waarde toevoegen aan hun sportervaring, maar ze geloven niet dat sponsoren aan de fans denken bij het plannen van hun programma's. Hedendaagse fans zijn gewend de controle te hebben in hun relaties – ook die met merken – en ze voelen zich nu nog in de steek gelaten bij sportevenementen.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing