Feyenoord op zoek naar nieuwe hoofdsponsor

Feyenoord op zoek naar nieuwe hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 25 nov 2015 @ 08:47
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Feyenoord speelt met ingang van het seizoen 2017-2018 met een nieuwe naam op het shirt. De stadionclub gaat op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor omdat Opel, 1,5 jaar voor afloop van de huidige verbintenis, heeft laten weten het contract met Feyenoord straks niet te zullen verlengen.

Opel heeft Feyenoord twee weken geleden al duidelijkheid gegeven, zodat de club de tijd heeft om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdsponsor. De keuze het hoofdsponsorschap niet te verlengen is volgens Jeroen Maas van Opel op basis van de internationale strategie van Opel gemaakt.

‘We zijn net als Feyenoord zeer tevreden over hoe de samenwerking tussen ons verloopt en de resultaten die dat oplevert. Daarover mag geen enkel misverstand bestaan. De internationale koers van ons concern maakt echter dat wij na einde contract niet op deze basis kunnen doorgaan. Overigens zullen wij het komende anderhalf seizoen met dezelfde daadkracht en ambitie blijven invullen als tot nog toe het geval is geweest.’

Club en hoofdsponsor onderscheidden zich eerder deze maand bijvoorbeeld nog tijdens de Klassieker door 100 supporters een hartslagmeter om te doen om zo succesvol aandacht te vragen voor de Hartstichting. Ook dingen Opel en Feyenoord vanwege de succesvolle samenwerking mee naar de hoofdprijs in de categorie sport, eind deze week bij de jaarlijkse uitreikingen van de Sponsorringen.

Feyenoord zegt dat het de samenwerking graag had voortgezet maar is positief gestemd om een goede opvolger te vinden. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken