Opel en Feyenoord meten hartslag legioen tijdens Feyenoord-Ajax

Opel en Feyenoord meten hartslag legioen tijdens Feyenoord-Ajax
  • Sponsoring
  • 4 nov 2015 @ 08:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVoetbalPartnership

Hoe hoog loopt de spanning op bij het legioen tijdens de topper tegen Ajax van aanstaande zondag? Feyenoord en Opel gaan het uitzoeken door de spanning letterlijk te meten. Honderd Feyenoord-supporters krijgen een hartslagmeter omgesnoerd om hun hartslag te monitoren tijdens de Klassieker. Met dit initiatief willen Feyenoord en haar hoofdsponsor aandacht vragen voor het doel van de Hartstichting om uiteindelijk iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen reanimeren bij een hartstilstand, zodat er meer levens kunnen worden gered.

Nog geen week geleden was de spanning die een Klassieker oproept in De Kuip ruim negentig minuten voelbaar, toen Feyenoord haar Amsterdamse tegenstander in de allerlaatste seconden van de wedstrijd uit het bekertoernooi stootte. ‘Een geweldige ontlading’, zegt algemeen directeur Eric Gudde. ‘De komende Klassieker grijpen we aan om de spanning die een hart tijdens de wedstrijd te verduren krijgt in beeld te brengen. Het is een manier om weer aandacht te vragen voor het belang van een gezond hart en burgerhulpverlening. Een gezond hart kan vele Klassiekers aan, maar als je hart ermee stopt, is het van levensbelang dat je zo snel mogelijk wordt gereanimeerd.’

Fox Sports zal aanstaande zondag tijdens het liveverslag van de wedstrijd ruimschoots aandacht besteden aan de hartslag van het legioen. Tijdens het duel zal op verschillende momenten de hartslag in de vorm van een infographic in beeld verschijnen. Hiermee kunnen de piekmomenten qua spanning bij het legioen door televisiekijkers ook live meegemaakt worden. De honderd supporters die een hartslagmeter zullen dragen – beschikbaar gesteld door kledingsponsor Adidas – vormen een representatieve afvaardiging van het legioen.

Feyenoord en Opel willen samen bewerkstelligen, voor en met de Hartstichting, dat mensen snel worden geholpen bij een hartstilstand. Het werven van in totaal 200.000 mensen die kunnen reanimeren voor het oproepsysteem is daarbij het centrale doel. Onder de noemer ‘Hand in hand voor het leven’ werd de samenwerking vorig jaar gestart, ter gelegenheid waarvan de Feyenoord-selectie al een reanimatiecursus volgde in De Kuip.

Elke week krijgen zo’n 300 Nederlanders buiten het ziekenhuis een hartstilstand. Reanimatie binnen zes minuten kan de overlevingskans verdubbelen. Om in héél Nederland binnen zes minuten tot reanimatie over te kunnen gaan – voordat professionele hulpverleners ter plekke zijn – zijn in totaal 200.000 mensen die kunnen reanimeren nodig. Op dit moment telt Nederland ruim 90.000 vrijwillige hulpverleners. Sinds de start van de samenwerking tussen Feyenoord, Opel en de Hartstichting zijn er meer dan 15.000 burgerhulpverleners bijgekomen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken