Postcode Loterij verlengt samenwerking met Terre des Hommes

Postcode Loterij verlengt samenwerking met Terre des Hommes
  • Sponsoring
  • 3 nov 2015 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappij

De Nationale Postcode Loterij verlengt per 1 januari 2016 de samenwerking met Terre des Hommes. Sinds 1996 ontvangt Terre des Hommes jaarlijks 2,25 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij. Die steun wordt nu voortgezet tot en met 2020.

Albert Jaap van Santbrink, directeur Terre des Hommes: 'We zijn heel blij met dit nieuws. Voor ons is de steun van en de samenwerking met de Postcode Loterij van groot belang in de verwezenlijking van onze doelstelling: een wereld waarin kinderen niet meer worden uitgebuit. Terre des Hommes kan dankzij de bijdrage van de 2,5 miljoen deelnemers van de loterij voorkomen dat kinderen worden uitgebuit, kinderen uit uitbuitingssituaties halen en ervoor zorgen dat deze kinderen zich in een veilige omgeving kunnen ontwikkelen.'

'De Nationale Postcode Loterij is voor Terre des Hommes een belangrijke partner die projecten met enig risico maar met groot potentieel, durft te financieren', vervolgt Van Santbrink. 'Het innovatieve en baanbrekende project 'Sweetie 2.0: webcamseks met kinderen de wereld uit' is daar een mooi voorbeeld van. Met een team van nationale en internationale specialisten ontwikkelt Terre des Hommes nieuwe methoden die er op gericht zijn om daders van webcamseks te ontmoedigen, af te schrikken en te waarschuwen. Er wordt een wereldwijd toepasbaar softwaresysteem gemaakt ter bestrijding van online seksuele uitbuiting van kinderen.'


Margriet Schreuders, Hoofd Goede Doelen, Nationale Postcode Loterij: 'Een wereld waarin alle kinderen een menswaardig bestaan hebben en op kunnen groeien tot zelfstandige volwassenen: Terre des Hommes werkt er op een innovatieve en effectieve manier aan om haar ambitie, een wereld zonder kinderuitbuiting, te realiseren. Wij vinden het belangrijk dat we dit zo noodzakelijke werk van Terre des Hommes kunnen ondersteunen en kijken uit naar de voortzetting van onze samenwerking.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken