Team LottoNL-Jumbo en Landmacht gaan samenwerken

Team LottoNL-Jumbo en Landmacht gaan samenwerken
  • Sponsoring
  • 30 nov 2015 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportmarketing

De wielerploeg Team LottoNL-Jumbo en de Koninklijke Landmacht zijn overeengekomen hun kennis en ervaring te gaan delen. Als aftrap van de samenwerking verzorgen ‘de rode baretten’ van de Koninklijke Landmacht van woensdag 25 tot en met vrijdag 27 november een teambuilding voor alle renners en staf van de Nederlandse World Tourformatie.

Topsporters en militairen hebben allebei uithoudingsvermogen, fysieke kracht, mentale weerbaarheid en leiderschap nodig om optimaal te presteren. Zowel team LottoNL-Jumbo als de Koninklijke Landmacht gaan door waar anderen stoppen. Alleen met continue innovatie en ontwikkeling kunnen zij hun opponenten verslaan. De komende periode gaan het team en de Luchtmobiele Brigade kennis uitwisselen op het gebied van training, voeding en coaching.

Algemeen Directeur Richard Plugge: 'Wij hebben veel respect voor de rauwe werkelijkheid waarin het leger moet opereren, sport is natuurlijk een compleet andere dimensie. Dat beseffen we heel goed. Toch gaan wij veel aan elkaar hebben. We hebben allebei veel kennis over fysieke en mentale weerbaarheid in extreme omstandigheden. De afgelopen dagen zijn we gestart met de samenwerking.'

'Het complete team is in Schaarsbergen bij de Luchtmobiele Brigade voor onze teambuildingdagen. Samen met de Rode baretten werken we deze dagen aan onze TEAM-kernwaarden: Together, Excellence, Accessible en Motivation. We werken het hele jaar dagelijks aan de ontwikkeling van het team, door met training, innovatie en coaching het maximale uit ieder individueel teamlid te halen. Iets dat naadloos aansluit bij de landmacht waar ook fysieke en mentale fitheid in combinatie met leiderschap het succes van een groep bepalen.'

Om sneller te kunnen innoveren start de Koninklijke Landmacht steeds meer samenwerkingsverbanden met andere partijen, zoals het bedrijfsleven, het onderwijs en nu de topsport. Commandant van de Koninklijke Landmacht Mart de Kruif: 'Het Team LottoNL-Jumbo en de Landmacht moeten allebei het beste uit hun mensen halen om te winnen. Het is allebei topsport! We kunnen van elkaar leren en sterker worden. Daarmee maken we ook Nederland sterker. Topsporters zijn ook een voorbeeld voor de samenleving. Als zij het goed doen, krijgt de sport in de samenleving een impuls. Daar worden we allemaal beter van.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken