TIG Sports ontwikkelt concept Olympic Experience Den Haag
- Sponsoring
- 18 nov 2015 @ 09:10
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportSportmarketingOlympische Spelen
- 18 nov 2015 @ 09:10
- Redactie Sponsoring
Wie die de Spelen van Rio 2016 optimaal wil beleven maar geen mogelijkheid heeft om naar Brazilië af te reizen, kan volgend jaar terecht in de gemeente Den Haag. Tijdens de Olympische Spelen van Rio wordt op het sportstrand van Scheveningen de ‘Olympic Experience Den Haag 2016’ georganiseerd. Het concept is bedacht door sportmarketingbureau TIG Sports.
De Olympic Experience biedt sportfans en het bedrijfsleven de kans om op het strand van Scheveningen de Olympische Spelen en de verrichtingen van TeamNL optimaal te beleven. Het Scheveningse strand verandert dan in een Olympisch Rio met allerlei activiteiten die zijn gericht op sport doen, sport kijken en sport beleven.
Wethouder Sport van de gemeente Den Haag, Rabin Baldewsingh: 'Ik ben er trots op dat Den Haag in 2016 opnieuw gaststad is van een groot sportevenement. De Olympic Experience wordt iets unieks, voor Nederland én voor Den Haag. Het is ook een prachtige gelegenheid om de lokale en regionale jeugd te betrekken bij Olympische sporten en hen kennis te laten maken met de Olympische beleving en waarden als excelleren, respect en vriendschap.'
Algemeen directeur Gerard Dielessen van NOC*NSF: 'Rio de Janeiro ligt op grote afstand van Nederland en daarom is het voor een deel van de Nederlandse sportfans niet eenvoudig om de Olympische Spelen in 2016 ook echt te gaan bezoeken en TeamNL ter plekke aan te moedigen. Om zoveel mogelijk Nederlanders bij de Spelen te betrekken en het Olympisch gevoel te laten ervaren, organiseren de gemeente Den Haag, NOC*NSF, de Partners in Sport en sportmarketingbureau TIG tijdens Rio2016 deze Olympic Experience op het strand van Scheveningen.'
De Olympic Experience biedt overdag ruimte aan 4.000 bezoekers ontvangen en ’s avonds zo’n 3000. Overdag kunnen ze zelf allerlei sporten beoefenen, onder begeleiding van meer dan 20 verschillende sportbonden. In de namiddag en avond kunnen bezoekers live de Olympische Spelen volgen op grote TV schermen en TeamNL aanmoedigen, inclusief voor- en nabeschouwingen, entertainment en de aanwezigheid van oud-topsporters en Olympiërs. Ook wordt er live geschakeld met onder andere het Holland Heineken House in Rio.
Kaarten voor de Olympic Experience gaan in de loop van volgend jaar in de verkoop via www.teamnl.org.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing