TIG Sports ontwikkelt concept Olympic Experience Den Haag

TIG Sports ontwikkelt concept Olympic Experience Den Haag
  • Sponsoring
  • 18 nov 2015 @ 09:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSportmarketingOlympische Spelen

Wie die de Spelen van Rio 2016 optimaal wil beleven maar geen mogelijkheid heeft om naar Brazilië af te reizen, kan volgend jaar terecht in de gemeente Den Haag. Tijdens de Olympische Spelen van Rio wordt op het sportstrand van Scheveningen de ‘Olympic Experience Den Haag 2016’ georganiseerd. Het concept is bedacht door sportmarketingbureau TIG Sports.

De Olympic Experience biedt sportfans en het bedrijfsleven de kans om op het strand van Scheveningen de Olympische Spelen en de verrichtingen van TeamNL optimaal te beleven. Het Scheveningse strand verandert dan in een Olympisch Rio met allerlei activiteiten die zijn gericht op sport doen, sport kijken en sport beleven.

Wethouder Sport van de gemeente Den Haag, Rabin Baldewsingh: 'Ik ben er trots op dat Den Haag in 2016 opnieuw gaststad is van een groot sportevenement. De Olympic Experience wordt iets unieks, voor Nederland én voor Den Haag. Het is ook een prachtige gelegenheid om de lokale en regionale jeugd te betrekken bij Olympische sporten en hen kennis te laten maken met de Olympische beleving en waarden als excelleren, respect en vriendschap.'

Algemeen directeur Gerard Dielessen van NOC*NSF: 'Rio de Janeiro ligt op grote afstand van Nederland en daarom is het voor een deel van de Nederlandse sportfans niet eenvoudig om de Olympische Spelen in 2016 ook echt te gaan bezoeken en TeamNL ter plekke aan te moedigen. Om zoveel mogelijk Nederlanders bij de Spelen te betrekken en het Olympisch gevoel te laten ervaren, organiseren de gemeente Den Haag, NOC*NSF, de Partners in Sport en sportmarketingbureau TIG tijdens Rio2016 deze Olympic Experience op het strand van Scheveningen.'

De Olympic Experience biedt overdag ruimte aan 4.000 bezoekers ontvangen en ’s avonds zo’n 3000. Overdag kunnen ze zelf allerlei sporten beoefenen, onder begeleiding van meer dan 20 verschillende sportbonden. In de namiddag en avond kunnen bezoekers live de Olympische Spelen volgen op grote TV schermen en TeamNL aanmoedigen, inclusief voor- en nabeschouwingen, entertainment en de aanwezigheid van oud-topsporters en Olympiërs. Ook wordt er live geschakeld met onder andere het Holland Heineken House in Rio.

Kaarten voor de Olympic Experience gaan in de loop van volgend jaar in de verkoop via www.teamnl.org.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken