Verizon en NBA sluiten deal van 400 miljoen dollar

Verizon en NBA sluiten deal van 400 miljoen dollar
  • Sponsoring
  • 5 nov 2015 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaSportmarketing

De Amerikaanse telecommaatschappij Verizon wil dagelijkse hoogtepunten uit de NBA gaan uitzenden via zijn go90 mobiele videoservice. Verizon zal de hoogste Amerikaanse basketbalcompetitie daarvoor 400 miljoen dollar betalen voor een termijn van drie jaar. De deal is non-exclusive, dus de NBA mag vergelijkbare afspraken maken met andere providers.

Dat schrijft USA Today.

Go90 is gericht op de jongere generatie, van wie 75 procent als eerste de mobiele telefoon gebruikt om video te kijken. Gebruik van de Go90 is gratis en via elke provider te bereiken. De app toont ook advertenties.

Go90 is vorige maand gelanceerd en toont meer dan 8000 verschillende afleveringen van populaire tv-shows en meer dan 35 exclusieve, originele tv-series. 65 contentpartners en 290 merken werken mee aan go90, onder wie VICE News, HuffPost Live, The Daily Show en ESPN’s 30 for 30.

Live sport is de belangrijkste publiekstrekker. Kortgeleden heeft Verizon ook een deal gesloten met beIN Sports, dat live voetbalwedstrijden uitzendt. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken