Dirk zamelt 32.000 euro in voor Pink Ribbon

Dirk zamelt 32.000 euro in voor Pink Ribbon
  • Sponsoring
  • 15 dec 2015 @ 13:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActiesMaatschappijActivatieCampagnes

Klanten van supermarktketen Dirk van den Broek hebben van begin oktober tot eind november vele statiegeldbonnen gedoneerd aan Stichting Pink Ribbon. Op deze manier kon Dirk een cheque van 32.410 euro overhandigen waarmee meer onderzoek op het gebied van borstkanker kan worden gerealiseerd.

Dirk hield voor het derde jaar op rij de inzamelingsactie voor Pink Ribbon. In 2013 leverde het ruim 16.000 euro op en in 2014 werd door de klanten van Dirk ruim 29.000 euro gedoneerd. Op maandag 14 december mocht Froukje Sierksma, Fondsenwerver Pink Ribbon, de cheque in ontvangst nemen uit handen van Tara van Klooster, goede doelen coördinator bij Dirk van den Broek.

Froukje Sierksma: 'Wederom een fantastische opbrengst! Iedereen die heeft meegeholpen om dit bedrag te realiseren, dankjewel! Meer onderzoek op het gebied van borstkanker is nog steeds nodig en met deze bijdrage gaan we dat realiseren. We zijn dankbaar dat we ook dit jaar weer de mogelijkheid hebben gekregen om in alle Dirk winkels aandacht te vragen voor borstkanker.'

De donatie wordt gebruikt om nieuwe onderzoeken en projecten te financieren. Op dit moment worden ingediende onderzoeksvoorstellen beoordeeld op de inhoud. In het eerste kwartaal van 2016 wordt bekend welke nieuwe onderzoeken en projecten er met deze donatie worden gefinancierd.

Stichting Pink Ribbon financiert wetenschappelijke onderzoeken en psychosociale projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel een beter en langer leven voor iedere borstkankerpatiënt. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken