Tennistoernooi Rosmalen omgedoopt tot Ricoh Open

Tennistoernooi Rosmalen omgedoopt tot Ricoh Open
  • Sponsoring
  • 10 dec 2015 @ 08:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoringSportmarketing

Ricoh is vanaf 2016 de naamgevend sponsor van het grastennistoernooi van Rosmalen. Het ATP/WTA-toernooi gaat de komende drie jaar het Ricoh Open heten. De sponsor is al langdurig actief in de tennissport.

Sinds vorig jaar is het toernooi de officiële opening van het internationale grasseizoen en vindt plaats direct na Roland Garros en ter voorbereiding op Wimbledon. Internationale toppers als Patrick Rafter, Justine Henin, Lleyton Hewitt, Kim Clijsters, Richard en Michaëlla Krajiceck, Sjeng Schalken en Martina Hingis vierden op dit gras hun succes.

Samen met Ricoh zet het toernooi in op groei en vernieuwing. Na Ordina Open, Unicef Open en Topshelf Open zet Ricoh ‘Open’ centraal. In Rosmalen staat ‘Open’ symbool voor het verbinden van tennisliefhebbers, bedrijven en de sport. Dit geeft lading aan een concept waar het toernooi werk en vrije tijd op een vernieuwende en innovatieve manier met elkaar verbindt, passend bij de merkbelofte van Ricoh.

Pieter Kuijpers, lid van het managementteam van Triple Double: ‘Tussen ons en Ricoh bestaat een jarenlange, hechte band. Die stamt nog uit de periode dat de naam Nashuatec gevoerd werd. Na zoveel jaren met prachtige sponsorships is dit wederom een bijzondere mijlpaal, ook voor ons. Een internationaal tennistoernooi waar voor zowel mannen als vrouwen, op die unieke ondergrond gras en dat in de eigen achtertuin. We zijn er trots op om, in samenwerking met andere bureaus uit verschillende disciplines, mede het concept te hebben mogen ontwikkelen voor het nieuwe Ricoh Open.' 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken