Terre des Hommes nieuwe partner van Euro League Baseball

Terre des Hommes nieuwe partner van Euro League Baseball
  • Sponsoring
  • 1 dec 2015 @ 00:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportPartnershipMarketing

Terre des Hommes maakt volgend jaar zijn opwachting op de Europese honkbalvelden. De kinderrechtenorganisatie is een partnerschap aangegaan met de Euro League Baseball (ELB), een nieuwe competitie waaraan de beste honkbalploegen uit Europa meedoen. Maandag is op het terrein van de Rotterdamse honkbalclub Neptunus de samenwerkingsovereenkomst ondertekend.

De nieuwe competitie is een initiatief van de European Association of Professional Baseball (EAPB), die eerder dit jaar werd opgericht. Aan de Euro League Baseball doen teams mee uit Nederland, Italië, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië en Spanje. Nederland levert twee teams: naast Neptunus is dat Pirates uit Amsterdam.

Tijdens en rond de ELB-wedstrijden zal Terre des Hommes volop zichtbaar zijn. Het TdH-logo wordt afgedrukt op de mouwen van de shirts van de spelers. Zij zullen actief campagne voeren voor projecten van de kinderrechtenorganisatie.

Directeur Albert Jaap van Santbrink van Terre des Hommes is erg blij met de overeenkomst. 'Dit biedt ons volop kansen onze naamsbekendheid te vergroten. We hebben grote bewondering voor de ELB om een duurzame Europese honkbalcompetitie op te zetten. Als kinderrechtenorganisatie kijken wij uit naar een langdurige samenwerking.'

ELB-voorzitter Wim van den Hurk (op de foto links) hoopt dat de populariteit en het niveau van honkbal in Europa de komende tijd verder zullen groeien. De ELB onderschrijft de doelstellingen van Terre des Hommes. De Europese landen waar honkbal wordt gespeeld zijn vaak ook landen waar Terre des Hommes actief is. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken