Mauritshuis strikt NN Group als partner
- Sponsoring
- 21 jan 2016 @ 10:29
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Kunst & CultuurPartnershipSponsorship
- 21 jan 2016 @ 10:29
- Redactie Sponsoring
NN Group en het Mauritshuis hebben voor drie jaar een samenwerking beklonken. Het partnership is erop gericht krachten te bundelen en een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het Haagse museum. De kern van de samenwerking is het mogelijk maken van tentoonstellingen, het aantrekken van nieuwe doelgroepen en het verder internationaal op de kaart zetten van het Mauritshuis.
Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, is sinds de jaren 50 van de vorige eeuw betrokken bij cultuursponsoring en wil helpen kunst voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht leeftijd of achtergrond. 'Het partnership met het Mauritshuis sluit aan bij onze wens om met de verhuizing van het hoofdkantoor van NN Group naar Den Haag, de samenwerking met Haagse culturele instellingen nieuw leven in te blazen. Wij zijn er trots op een internationaal gerenommeerd museum als het Mauritshuis op deze wijze te kunnen steunen, en we kijken uit naar een inspirerende samenwerking waarin we onze gemeenschappelijke ambities verder kunnen vormgeven', aldus Dorothee van Vredenburch, lid van de Management Board van NN Group.
Depot tentoonstelling In 2016 is Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, hoofdsponsor van de tentoonstelling ‘Hoogte- en dieptepunten uit het depot’. Een uitzonderlijke gelegenheid voor bezoekers om inzage te krijgen in het reilen en zeilen achter de schermen van het Mauritshuis en een deel van de collectie te bekijken dat normaal gesproken voor het publiek verborgen blijft, omdat het zich in het depot bevindt.
Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: 'Wij kijken erg uit naar het partnership met NN Group. De twee instellingen vullen elkaar prachtig aan en dankzij de ondersteuning van NN Group gaan wij spannende nieuwe initiatieven opstarten. De nationale en internationale positionering van het Mauritshuis vormt een belangrijk onderdeel van het partnership. We willen dat iedereen het Mauritshuis herkent als hét museum van de Nederlandse schilderkunst van de Gouden Eeuw, vanwege de prachtige collectie maar ook als kenniscentrum op ons vakgebied.'
Directeur Mauritshuis Emilie Gordenker geeft Dorothee van Vredenburch, lid van de Management Board van NN Group, een kijkje bij de opbouw van de tentoonstelling 'Hoogte- en dieptepunten uit het depot'. (Foto: Frank van der Burg)
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing