Mauritshuis strikt NN Group als partner

Mauritshuis strikt NN Group als partner
  • Sponsoring
  • 21 jan 2016 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurPartnershipSponsorship

NN Group en het Mauritshuis hebben voor drie jaar een samenwerking beklonken. Het partnership is erop gericht krachten te bundelen en een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het Haagse museum. De kern van de samenwerking is het mogelijk maken van tentoonstellingen, het aantrekken van nieuwe doelgroepen en het verder internationaal op de kaart zetten van het Mauritshuis.

Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, is sinds de jaren 50 van de vorige eeuw betrokken bij cultuursponsoring en wil helpen kunst voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht leeftijd of achtergrond. 'Het partnership met het Mauritshuis sluit aan bij onze wens om met de verhuizing van het hoofdkantoor van NN Group naar Den Haag, de samenwerking met Haagse culturele instellingen nieuw leven in te blazen. Wij zijn er trots op een internationaal gerenommeerd museum als het Mauritshuis op deze wijze te kunnen steunen, en we kijken uit naar een inspirerende samenwerking waarin we onze gemeenschappelijke ambities verder kunnen vormgeven', aldus Dorothee van Vredenburch, lid van de Management Board van NN Group. 

Depot tentoonstelling In 2016 is Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, hoofdsponsor van de tentoonstelling ‘Hoogte- en dieptepunten uit het depot’. Een uitzonderlijke gelegenheid voor bezoekers om inzage te krijgen in het reilen en zeilen achter de schermen van het Mauritshuis en een deel van de collectie te bekijken dat normaal gesproken voor het publiek verborgen blijft, omdat het zich in het depot bevindt. 

Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: 'Wij kijken erg uit naar het partnership met NN Group. De twee instellingen vullen elkaar prachtig aan en dankzij de ondersteuning van NN Group gaan wij spannende nieuwe initiatieven opstarten. De nationale en internationale positionering van het Mauritshuis vormt een belangrijk onderdeel van het partnership. We willen dat iedereen het Mauritshuis herkent als hét museum van de Nederlandse schilderkunst van de Gouden Eeuw, vanwege de prachtige collectie maar ook als kenniscentrum op ons vakgebied.' 

Directeur Mauritshuis Emilie Gordenker geeft Dorothee van Vredenburch, lid van de Management Board van NN Group, een kijkje bij de opbouw van de tentoonstelling 'Hoogte- en dieptepunten uit het depot'. (Foto: Frank van der Burg) 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken