PSV toont ambitie met nieuw partnermodel

PSV toont ambitie met nieuw partnermodel
  • Sponsoring
  • 14 jan 2016 @ 13:24
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalPartnershipZakelijkStrategie

PSV is met onder meer Philips, ASML en VDL in gesprek over een nieuw partnermodel. Tegelijk wordt nog steeds gezocht naar een nieuwe shirtsponsor, als opvolger van Philips. Een zogenaamd Bayern München-model moet PSV meer financiële zekerheid geven. Het biedt ook kansen voor sponsors die zich niet op de consumentenmarkt richten.

Algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV liet vorige week al aan De Telegraaf weten met vijf partijen in gesprek te zijn over het shirtsponsorschap. Daarnaast heeft PSV definitief gekozen voor het zogenaamde Bayern München-model, waar Gerbrands vorig jaar op de nieuwsjaarsreceptie voor het eerst over sprak. De landskampioen is met vijf partijen in gesprek over zo'n partnerschap. Er is hierbij geen sprake van overlap met de vijf bedrijven die in beeld zijn als shirtsponsor.

Regionale bedrijven binden

Bij het partnermodel dat in het eerste kwartaal van dit jaar definitief wordt gepresenteerd, verbinden bedrijven zich voor een periode van tien jaar aan de club. Eén van de partijen waarmee PSV daarover in gesprek is, is de vertrekkende hoofdsponsor Philips.

Dit model is interessant voor grote regionale bedrijven, die geen link met de consumentenmarkt hebben en daarom niet in de running zijn voor het hoofdsponsorschap, zoals de technologiebedrijven VDL en ASML. Er wordt gekeken naar meerdere financiële modellen, waaronder ook achtergestelde leningen.

Herdgang verbouwen

Toon Gerbrands lichtte zijn plannen deze week toe op de nieuwjaarsreceptie van PSV. Hij wil met dit model extra financiële armslag realiseren die kan worden benut om trainingscomplex De Herdgang een impuls te geven. Daar moet onder meer een klein tweede stadion verrijzen waar de dames- en jeugdteams van PSV hun thuiswedstrijden gaan spelen. Met het vernieuwen van De Herdgang, inclusief sportmedische voorzieningen, is een bedrag van tussen de 7 en 9 miljoen euro gemoeid.

PSV heeft trouwens ook de eigen nieuwjaarsreceptie vernieuwd. Voor het eerst was daar ook het grote publiek welkom. Daarmee werd het van een zakelijke netwerkborrel ook een publieksevenement. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken