Staatsloterij sponsort World Cup Final Shorttrack in Dordrecht

Staatsloterij sponsort World Cup Final Shorttrack in Dordrecht
  • Sponsoring
  • 7 jan 2016 @ 00:51
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsorshipEvenementSportmarketing

De Staatsloterij heeft zich als sponsor verbonden aan de ISU World Cup Finale Shorttrack, die van 12 tot en met 14 februari in Dordrecht wordt gehouden. Deze laatste ISU World Cup Shorttrack van het seizoen is al op twee van de drie dagen uitverkocht.

Met de Staatsloterij krijgt het shorttrack een sponsor die zich inzet voor een gezonder en gelukkiger Nederland en zich graag via sport wil profileren. 'Fietsen (Oranje Peloton) en voetbal (KNVB) zaten al in het pakket, maar de derde oer-Hollandse sport schaatsen ontbrak nog', aldus Arjan van ’t Veer, directeur Corporate Affairs van de Nederlandse Staatsloterij. 'De ISU World Cup Finale Shorttrack in eigen land is een prachtige mogelijkheid om de eerste stappen in de schaatssport te zetten. Shorttrack is spektakel, zit in de lift en heeft aansprekende boegbeelden als Jorien ter Mors en Sjinkie Knegt, sportman van het jaar 2015.'

Jorien ter Mors won afgelopen weekend in Amsterdam de nationale titel. Sjinkie Knegt kwam op het KPN NK Shorttrack niet in actie vanwege griep, maar is er veel aangelegen om als regerend Europees en wereldkampioen ook in 2016 te pieken. De ISU World Cup Finale Shorttrack in Dordrecht staat hoog op zijn lijstje.

De finalewedstrijd van het World Cup Shorttrack-circuit wordt voor de tweede keer in Nederland gehouden. Ook in 2012 was de Sportboulevard in Dordrecht bij dit evenement drie dagen lang uitverkocht.

KNSB-plan 'Van podium tot podium'

Directeur sponsoring Mark Versteegen van KPN is ook verheugd met de komst van Staatsloterij als sponsor van de World Cup. ‘Het is fantastisch dat een mooi Nederlands merk als Staatsloterij zich ook aan het shorttrack verbindt. Het is voor de sport goed als meerdere A-merken de sport oppakken en samen naar een nog hoger niveau willen tillen. Deze ontwikkeling past precies in het eerder door de KNSB opgestelde plan “Van podium tot podium”, waar de schaatssport door meerdere oer-Hollandse merken wordt ondersteund van de breedte naar de top en van discipline tot discipline.’

De ISU World Cup Finale Shorttrack is een evenement toegekend aan de KNSB. De schaatsbond heeft wederom TIG Sports gevraagd dit toernooi gezamenlijk te organiseren. Het sportmarketingbureau is gespecialiseerd in de organisatie van grootschalige sport-events. Sinds 2004 is TIG Sports promotor van het KLM Open. Andere internationale topsport-evenementen uit de koker van TIG Sports zijn het WK Hockey 2014, WK Roeien 2014, WK Beachvolleybal 2015, EK Atletiek 2016 en WK Shorttrack 2017.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken