BankGiro Loterij schenkt 1,7 miljoen aan Monumentendag

BankGiro Loterij schenkt 1,7 miljoen aan Monumentendag
  • Sponsoring
  • 4 feb 2016 @ 13:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • FondsenwervingEvenementSponsoringKunst & Cultuur

De BankGiro Loterij is de nieuwe partner van Open Monumentendag. Met een schenking van 1,7 miljoen euro is het voortbestaan van één van de grootste culturele evenementen van Nederland gered. In totaal schonk de cultuurloterij gisteren op het Goed Geld Gala 62,8 miljoen euro aan 69 culturele organisaties.

Van dit totale bedrag is 6 miljoen geoormerkt geworven, waarbij deelnemers kunnen aangeven voor welke organisatie ze willen meespelen. Het Rijksmuseum ontvangt daardoor ruim 1 miljoen extra - het hoogste geoormerkte bedrag. Ter vergelijking: Het Van Gogh Museum haalt op deze manier 'slechts' 74 duizend euro binnen. Andere populaire 'gift-musea' zijn De Fundatie, Naturalis en het Gemeentemuseum in Den Haag.

Speciale bijdragen zijn er ook voor onder meer het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Met 760 duizend euro kan het museum de tentoonstelling 'Dare to Discover' maken. De bijdrage aan Filmmuseum EYE, Museum De Fundatie en Nemo doen het in de ogen van de BankGiro Loterij zo goed dat hun jaarlijkse bijdrage met 50% wordt verhoogd naar 300.000 euro.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken