VriendenLoterij schenkt 3 miljoen euro aan amateursport

VriendenLoterij schenkt 3 miljoen euro aan amateursport
  • Sponsoring
  • 18 feb 2016 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOFanSport

Dankzij de deelnemers schenkt de VriendenLoterij dit jaar bijna 3 miljoen euro aan amateur-sportclubs en verenigingen in Nederland. Dat is 500.000 euro meer dan vorig jaar. Amateur sportclubs en verenigingen in Zuid-Holland ontvangen het hoogste bedrag en kunnen samen ruim 708.000 euro aan de clubkas toevoegen.

De VriendenLoterij biedt deelnemers de mogelijkheid om voor een zelfgekozen organisatie mee te spelen. Veel deelnemers kiezen ervoor de eigen club of vereniging te steunen, zoals de voetbal- of hockeyvereniging. De helft van ieder verkocht lot gaat dan direct naar de clubkas.

Dit zijn de vijf meest succesvolle provincies:

  1. Zuid-Holland: 708.501 euro (382 aangesloten verenigingen) 
  2. Noord-Holland: 640.557 euro (356 verenigingen) 
  3. Gelderland: 409.347 euro (251 verenigingen) 
  4. Noord-Brabant: 400.960 euro (251 verenigingen) 
  5. Utrecht: 226.213 euro (129 verenigingen)

Sinds 1998 heeft de VriendenLoterij een totaalbedrag van 42,6 miljoen euro uitgekeerd aan clubs en verenigingen die actief zijn op het gebied van sport, cultuur en welzijn in Nederland. De loterij is hierdoor een structurele financier voor veel organisaties. 

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven, zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren. De loterij werft fondsen voor haar goede doelen en geeft bekendheid aan hun werk. Deelnemers van de loterij hebben de mogelijkheid om voor een zelfgekozen goed doel mee te spelen. Inmiddels speelt bijna een half miljoen Nederlanders mee voor 49 goede doelen en ruim 3.200 clubs en verenigingen in Nederland. Sinds 1998 is ruim 730 miljoen euro aan goede doelen geschonken. Organisaties zoals KWF Kankerbestrijding, Fonds Gehandicaptensport, Alzheimer Nederland en Jantje Beton ontvangen jaarlijks een bijdrage.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken