Jan Smeekens verlengt contract bij Team LottoNL-Jumbo

Jan Smeekens verlengt contract bij Team LottoNL-Jumbo
  • Sponsoring
  • 24 mrt 2016 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipSchaatsen

Team LottoNL-Jumbo heeft het contract met Jan Smeekens met 1 jaar verlengd. Beide partijen bereikten daarover deze week overeenstemming. De winnaar van het olympisch zilver in Sochi kon het afgelopen schaatsjaar niet imponeren, maar kijkt vol vertrouwen richting de toekomst.

'Het afgelopen jaar had ik het gevoel dat er niet uit kwam wat er in zat. Mijn beste wedstrijd schaatste ik jammer genoeg in een trainingswedstrijd toen het seizoen er al op zat', refereert Smeekens naar de trainingsrace in Thialf die hij in 34,95 seconden volbracht. 'Ik ben er dan ook op gebrand om in hetzelfde team te laten zien waartoe ik in staat ben. Het is een gaaf team, waar ik het uitstekend naar mijn zin heb. Ik ben dan ook blij met de contractverlenging.’

Zijn coach Jac Orie is er ook van overtuigd dat Smeekens nog steeds een grote potentie heeft: 'In de trainingen haalde Jan op een gegeven moment weer het niveau van 2 jaar geleden. Alleen in de wedstrijden kwam het er niet uit. We gaan daarom een aantal zaken veranderen in de trainingsopbouw, waardoor Jan hopelijk die stap in de goede richting kan maken. Zijn 34’er in die trainingswedstrijd in maart belooft in elk geval veel goeds.'

Smeekens zal samen met in elk geval Kjeld Nuis en Gerben Jorritsma de sprinttrein van Team LottoNL-Jumbo vormen. Eerder verlengden ook al Sven Kramer en Douwe de Vries hun contract. Sanneke de Neeling beschikt over een doorlopende overeenkomst.

www.teamlottojumbo.nl

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken