Jumbo biedt 1,2 miljoen Koningsontbijtjes aan
- Sponsoring
- 29 mrt 2016 @ 11:41
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijSponsoring
- 29 mrt 2016 @ 11:41
- Redactie Sponsoring
Jumbo Supermarkten biedt op vrijdag 22 april voor de vierde keer het Koningsontbijt aan. Het familiebedrijf wil daarmee kinderen stimuleren om elke dag te ontbijten. Het feestelijke ontbijt wordt dit jaar aangeboden aan 1,2 miljoen basisschoolkinderen en bestaat uit onder meer brood, smeerkaas, light jam, kipfilet, rijstwafels en melk.
Naast scholen in Nederland, verzorgt Jumbo ook het ontbijt voor kinderen op Aruba en Curaçao.
Als grote supermarktketen staat Jumbo middenin de samenleving, stelt de Koningsdag-sponsor. Colette Cloosterman-van Eerd, mede-eigenaar van het familiebedrijf Jumbo: 'Je moet je verantwoordelijkheid pakken, bijvoorbeeld door consumenten te helpen gezonder te eten en leven. Wij doen dat met verschillende initiatieven, waaronder het aanbieden van het Koningsontbijt. Dit ontbijt is een laagdrempelige manier om kinderen bij te brengen wat een gezellige, maar tegelijkertijd ook gezonde gewoonte het is om te ontbijten. Als kinderen dat samen met hun klasgenoten zo beleven, kunnen zij ook hun vaders en moeders aansporen om thuis vaker samen te ontbijten.' Eerder kwam uit onderzoek van TNS Nipo, in opdracht van Jumbo, naar voren dat in 15% van de gezinnen met schoolgaande kinderen niet elke dag wordt ontbeten. 'Als we kunnen helpen dat ongezonde patroon te doorbreken, doen we dat graag.'
Richard Krajicek, initiatiefnemer van de Koningsspelen: 'Ik vind het heel mooi dat we de Koningsspelen ook dit jaar samen kunnen aftrappen met een ontbijt. Ontbijten is voor iedereen van belang, maar zeker voor schoolgaande kinderen. Jumbo geeft de dag zo een extra feestelijk tintje. Een dag waarop bijna 1,2 miljoen kinderen met elkaar ontbijten en sporten, maar vooral heel veel plezier maken. Dat is toch geweldig?'
Het ontbijt dat voorafgaat aan de Koningsspelen bestaat traditiegetrouw uit feestelijke, gezonde en bewuste producten, al was daar eerder ook kritiek op. Cloosterman-van Eerd: 'We hebben onszelf voor deze editie nog meer uitgedaagd en gekeken hoe we feestelijk, bewust en gezond maximaal met elkaar kunnen verenigen.' Het Koningsontbijt bestaat dit jaar uit Campina Lang Lekker halfvolle melk, Milner Slanki smeerkaas naturel, Jumbo kipfilet, Hero original delight jam, zoete Yespers fruit & groente spread, Gouda's Glorie Halvarine, Jumbo volkoren brood, Yam licht meerzaden (glutenvrij brood), Jumbo rijstwafels meergranen, Junami appels en komkommer.
Naast het aanbieden van het Koningsontbijt, probeert Jumbo ook met onder meer gezonde producten, gezonde recepten en het sponsoren van aansprekende topsporters een gezonde leefstijl te stimuleren.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing