Philips verbindt zich langer aan Rijksmuseum
- Sponsoring
- 8 mrt 2016 @ 10:43
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - PartnershipMerkenInnovatieKunst & Cultuur
- 8 mrt 2016 @ 10:43
- Redactie Sponsoring
Philips en het Rijksmuseum hebben vandaag bekendgemaakt dat hun langjarige relatie met nog eens vijf jaar wordt verlengd. Als onderdeel van de samenwerking zullen Philips en het Rijksmuseum de handen ineenslaan om gezamenlijk zinvolle innovaties en programma’s te ontwikkelen, die de verbinding tussen kunst en welzijn versterken en de algehele ervaring van de museumbezoekers verrijken.
Als founder van het Rijksmuseum is Philips nauw betrokken geweest bij de recente verbouwing en herinrichting van het museum. Het Rijksmuseum en de kunstwerken die het herbergt worden verlicht door LED-verlichting van Philips die specifiek is ontworpen om de ervaring van bezoekers te verrijken. In combinatie met andere Philips-technologieën ondersteunt de verlichting ook het behoud van de kunst. Met een totaal oppervlak van 9.500 vierkante meter is het museum één van de grootste tentoonstellingsruimtes ooit die volledig met LED-lichtbronnen wordt verlicht.
'Dit jaar vieren we de vernieuwing van onze samenwerking met het Rijksmuseum, die al vele jaren teruggaat', aldus Frans van Houten, CEO van Philips. 'Het verheugt me dat we blijven werken aan onze gezamenlijke missie: een positieve invloed uitoefenen op het leven van mensen door de combinatie van technologie, mensgericht ontwerp en onze culturele geschiedenis.'
Wim Pijbes, vertrekkend directeur van het Rijksmuseum: 'Ik ben buitengewoon trots en verheugd dat we na vijftien "verlichte" jaren de goede samenwerking met onze founder Philips voortzetten. Het behoud van het Nederlandse culturele erfgoed is onderdeel van ons gezamenlijke doel. Daarbij willen we technologische innovaties van Philips op nieuwe manieren toepassen om de huidige en toekomstige generaties te raken en te inspireren met kunst. Ik kijk er naar uit om samen met Philips kunst bij te laten dragen aan het menselijk welzijn.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing