AZ kiest Cavallaro Napoli als fashion partner

AZ kiest Cavallaro Napoli als fashion partner
  • Sponsoring
  • 5 apr 2016 @ 12:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenVoetbalPartnership

Cavallaro Napoli is de nieuwe fashion partner van AZ. De Italiaanse kledingleverancier tekende vrijdag een contract dat ze voor drie jaar aan de Alkmaarders verbindt. Cavallaro Napoli gaat de zakelijke heren- en dameskleding leveren aan AZ.

De collectie van Cavallaro Napoli wordt gekenmerkt door kwaliteit en traditioneel Napolitaans vakmanschap. Giuseppe Cavallaro opende in 2004 zijn eerste eigen winkel, met stropdassen en zelf ontworpen overhemden. Daarmee wilde de zoon van een Italiaanse vader de Napolitaanse stijl en ambacht introduceren in Nederland. Met zijn vernieuwende stijl, oog voor detail en exclusieve stoffen werd de collectie van Giuseppe Cavallaro direct opgemerkt in mode minnend Nederland.

Cavallaro debuteert in betaald voetbal 

In 2006 opende Cavallaro Napoli een tweede winkel en inmiddels heeft Cavallaro Napoli veertien brandstores en 350 verkooppunten in dertien landen. De samenwerking met AZ betekent voor Cavallaro Napoli de eerste stappen in het Nederlandse betaald voetbal. Wel kleedde het modemerk reeds de technische staf van het door Patrick Kluivert geleide nationale elftal van Curaçao en diverse BN-ers waaronder Marco Borsato en band  voor zijn recente Symhonica in Rosso-concertreeks.

'Het feit dat wij fashion partner worden van AZ zien wij als een nieuwe fase met ons merk', zegt Giuseppe Cavallaro. 'Na diverse partnerships met topclubs uit het amateurvoetbal is deze nieuwe samenwerking met een topclub uit de Eredivisie een mooie weerspiegeling van waar wij nu staan met Cavallaro. Daarnaast herkennen wij ons heel erg in de familiaire sfeer die er bij AZ heerst en de internationale ambities van de club. De klik die er vanaf de eerste dag is, maakte voor ons de keuze erg makkelijk om met deze mooie club een samenwerking aan te gaan.'

Nieuwste kledingtrends bij AZ

'Het is belangrijk om op het veld functioneel en goed gekleed te zijn, maar ook daarbuiten is het prettig om er goed uit te zien', zegt AZ-directeur Algemene Zaken Robert Eenhoorn. 'Wij zijn ontzettend blij dat we een samenwerking hebben kunnen afsluiten met dit mooie, innovatieve merk. Cavallaro Napoli staat bekend om authenticiteit, kwaliteit en elegantie, kenmerken waar AZ zich ook goed in herkent.'

'Met Cavallaro Napoli gaat AZ de toekomst goed gekleed tegemoet', zegt manager commerciële zaken Michael Koster. 'Cavallaro gaat de focus leggen op het kleden van directie, management en spelers met betrekking tot de nieuwste kledingtrends, maar ook de gastvrouwen van AZ zullen in het nieuw worden gestoken. Wij zijn erg blij met Cavallaro Napoli als onze strategische fashion partner voor de komende jaren.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken