[Video] Nationale-Nederlanden activeert 2500 loopfans

[Video] Nationale-Nederlanden activeert 2500 loopfans
  • Sponsoring
  • 18 apr 2016 @ 11:22
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VideoPromotieActivatieSportmarketing

Nationale-Nederlanden kijkt terug op een succesvolle activatie tijdens de Rotterdam Marathon eerder deze maand. Het publiek kon deelnemers aan de loopwedstrijd aanmoedigen via een video-boodschap. Een kleine 2.500 loopfans deelden hun eigen support-video.

In de aanloop naar de marathon vroeg Nationale-Nederlanden aandacht voor de actie met een video waarin onder meer Lee Towers figureerde. Dat leverde uiteindelijk 2.495 ingestuurde video's op. Deze video's zijn ingezameld via social media berichten vanuit Nationale-Nederlanden, de eventorganisatie van de Marathon Rotterdam en diverse hardloopblogs. 

De actie van de hoofdsponsor werd verder aangejaagd via Facebook-advertising en met het inhaken op twitterende deelnemers. Het resultaat is vastgelegd in een sfeervolle aftermovie vol deelnemers die verrast worden door hun juichende fans. 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken