Rabobank-campagne bedankt uitblinkers bij sportclubs

Rabobank-campagne bedankt uitblinkers bij sportclubs
  • Sponsoring
  • 6 apr 2016 @ 15:21
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingCampagnesSportmarketingOlympische Spelen

Rabobank heeft woensdag zijn Olympische campagne ‘Het aandeel van’ gelanceerd. De campagne roept alle Nederlanders op om uitblinkers te bedanken: de mannen en vrouwen die zich door weer en wind inzetten voor hun sportvereniging. Zij zijn de drijvende kracht achter sportverenigingen, zij maken het verschil voor sporters: van amateur tot Olympische sporter.

Ellen Hoog bijt de campagnespits af en zet haar ‘uitblinker’ in de kijker, te bekijken op hetaandeelvan.nl.  Vanaf april tot en met augustus kan sportend Nederland zelf een eerbetoon maken op deze website. 

Rabobank heeft al jarenlang een structureel aandeel in lokale sportverenigingen vanuit de gedachte: zonder breedtesport geen topsport. In haar sponsorstrategie richt Rabobank zich vanaf 2016 nog meer op versterking van het lokale verenigingsleven. Topsporters als Ellen Hoog, Marianne Vos, Edith Bosch en Sjoerd Hamburger weten dat als geen ander en kwamen met hun persoonlijke uitblinkers naar de aftrap van deze Olympische campagne. Zij onderschrijven het belang van de lokale Uitblinkers.

Ellen Hoog: 'Floortje Joosten, op de club beter bekend als ‘Kip’, is heel belangrijk geweest in mijn hockeycarrière. Mijn eerste jaar in de hoofdklasse was best zwaar en door haar durfde ik door te zetten. Zoals ze altijd voor me klaarstond en af en toe de spanning doorbrak, is onbetaalbaar.” Als eerbetoon en om haar te bedanken heeft Ellen, in samenwerking met Rabobank en rapper Sef, een verrassende video voor Kip gemaakt.'

Sportverenigingen bedanken

Heleen Crielaard, hoofd Merk & Markt Communicatie bij Rabobank: 'Sportverenigingen in Nederland kunnen niet overleven zonder fantastische medewerkers die betaald of vrijwillig 200% van zichzelf geven. Als sponsor van verenigingen worden wij langs de zijlijn of in de kantine bedankt. Het was hoog tijd om de rollen om te draaien: wij willen graag de drijvende kracht zijn achter miljoenen ‘dank-je-wel’s’ aan mensen die het dubbel en dwars verdienen.'

Uit onafhankelijk onderzoek van NOC*NSF (n=3189) blijkt dat sporten bij een vereniging het beste wordt beoordeeld van alle manieren om te sporten. Sportverenigingen vormen mensen en staan voor persoonlijke groei én maatschappelijke samenhang.

Nieuwe sponsorstrategie Rabobank

Vanaf 2017 focust Rabobank in zijn sponsorstrategie nog meer op versterking van het lokale verenigingsleven. Met de Olympische campagne ‘Het aandeel van’ eert Rabobank deze uitblinkers. Vanaf april tot en met augustus kan sportend Nederland zijn of haar persoonlijke uitblinker bedanken op hetaandeelvan.nl.

Rabobank wil een substantiële bijdrage leveren aan het welzijn en welvaart in Nederland. Niet alleen in de vorm van geld, maar ook door het leveren van kennis en ondersteuning, door het inzetten van onze mensen of door het openstellen van de eigen netwerken. Als grootste lokale sponsor van Nederland is de Rabobank verbonden met een groot aantal verenigingen. De financiële dienstverlener wil meer maatschappelijke relevantie bieden aan de samenleving via de verenigingen. 



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken