ING en KNVB starten campagne voor welpenvoetbal

ING en KNVB starten campagne voor welpenvoetbal
  • Sponsoring
  • 17 mei 2016 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsPromotieVoetbalCampagnes

Na de 'dribbels en dromen' van Ruud van Nistelrooij pakt ING door als sponsor van het amateurvoetbal in Nederland. In een nieuwe commercial van Boomerang Motion promoten ING en KNVB samen actief het welpenvoetbal, met een aantal schattige jonge voetballertjes tussen de 4 en 7 jaar oud.

ING en KNVB willen beiden uitdragen dat hoe eerder je begint met voetballen, dit ook positief effect heeft op de ontwikkeling van kinderen. En niet alleen qua gezondheid, maar het leren spelen in teamverband en je rol bemachtigen in het team. Naast de kinderen heeft het een positief effect op de ouders, omdat verenigingen niet zonder vrijwilligers kunnen draaien. Dit geeft ook een 'teamgevoel' tussen ouder en kind: saamhorigheid.

Na onderzoek tussen ouders en kinderen bleek dat ouders vaak denken dat hun kinderen voetballen om later pro te worden, maar niets is minder waar.. De kinderen vinden het vooral leuk en een enkele wil echt professional worden. De anderen willen brandweerman, schooljuf, etc. worden. ING/KNVB zijn overtuigd dat voetbal ook hieraan bijdraagt. Wat je ook later wilt worden. 

Credits

Klant: ING Nederland & KNVB
Verantwoordelijk bij klant: Arnoud van Tol (ING) & Maarten de Backer (KNVB)
Bureau: Boomerang Motion
Concept: Eldin Fetahovic (Boomerang Motion)
Productie: Boomerang Motion
Regisseur: Eldin Fetahovic
DOP: Bart Hol
Executive Producer: Fikret Fetahovic
Producer: Kim Trap               
Componisten: Joshua Petit & Mari Koning (Soundsright)
Post productie: Boomerang Motion



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken