Van Gogh Museum werkt samen met Hyundai

Van Gogh Museum werkt samen met Hyundai
  • Sponsoring
  • 22 jun 2016 @ 13:29
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsorshipKunst & Cultuur

Het Van Gogh Museum en Hyundai zijn een driejarige samenwerking aangegaan. Met de sponsorbijdrage maakt de autofabrikant drie belangrijke vertalingen in het Koreaans mogelijk: bezoekersinformatie op de corporate museumwebsite, de museumplattegrond en de multimedia tour. Omgekeerd versterkt het Van Gogh Museum Hyundai in de positionering bij een breed publiek van haar nieuwe hybride en volledig elektrische Hyundai IONIQ.

Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum): ‘We delen een gemeenschappelijke passie voor de werken en het leven van ’s werelds beroemdste Nederlandse kunstenaar Van Gogh. Dat vormt een hele stevige basis. Daarbij hecht onze nieuwe partner net als wij groot belang aan duurzaamheid.’

Hyung Cheong Kim (president en CEO van Hyundai Motor Europa): ‘Bij Hyundai Motor geloven we in een sterke band tussen de schoonheid van design en de kunst van technologie. Ons doel is om deze connectie via onze producten voor iedereen beschikbaar te maken. Onze samenwerking met het Van Gogh Museum -  een van de leidende kunstinstituten in de wereld – is een belangrijke stap om een breder publiek kennis te laten maken met de schoonheid van kunst en design.’

‘Het duurzame karakter van het Van Gogh Museum sprak ons aan, naast het feit dat we onze landgenoten verder kennis kunnen laten maken met het leven en werk van Vincent van Gogh’, geeft ook Wang-Chul Shin (president Hyundai Motor) aan. ‘Het museum heeft een BREEAM-certificaat voor zijn duurzame gebouw. De Hyundai IONIQ - die in september met een hybride aandrijflijn en als volledig elektrisch aangedreven auto in Nederland wordt geïntroduceerd – past binnen het streven van Hyundai naar duurzaamheid. Dat we ons streven naar duurzaamheid met ons partnerschap verder kunnen uitdragen, is voor ons beiden van grote waarde.’

Hyundai stelt om die reden ook enkele modellen van de Hyundai IONIQ ter beschikking aan het Van Gogh Museum. De autofabrikant heeft een van de IONIQ-modellen voor de gelegenheid ontworpen in de geest van Van Goghs iconische werk Zonnebloemen.

Het partnerschap met het Van Gogh Museum past in de visie van Hyundai om samenwerkingen aan te gaan met toonaangevende musea in de wereld om zo design en kunst aan elkaar te koppelen. Hyundai is reeds samenwerkingen aangegaan met Tate Modern in Londen, het Los Angeles County Museum of Art (LACMA) en het Museum voor moderne en hedendaagse kunst in Seoel, Korea.

Het aantal Koreaanse bezoekers van het Van Gogh Museum groeide van 8.000 bezoekers in 2014 naar 25.000 in 2015. Eenzelfde tendens is te zien in het aantal online bezoekers dat in 2015 met ruim 25% toenam ten opzichte van het jaar ervoor. Dit partnerschap draagt bij aan het stimuleren van deze groeiende interesse.

Ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst: zittend op de voorgrond Axel Rüger (directeur Van Gogh Museum), Hyung Cheong Kim (CEO Hyundai Motor Europa) (midden) en de Koreaanse ambassadeur Jonghyun Choe. Achter v.l.n.r. Willem van Gogh (adviseur Van Gogh Museum), Adriaan Dönszelmann (zakelijk directeur Van Gogh Museum), Wang-Chul Shin (president Hyundai Motor Nederland) en Bas Wibier (algemeen directeur Hyundai Motor Nederland).

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken