Telstar en Tata Steel verlengen jeugdprogramma

Telstar en Tata Steel verlengen jeugdprogramma
  • Sponsoring
  • 19 jul 2016 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappijVoetbal

Tata Steel gaat ook in het nieuwe voetbalseizoen samen met Telstar speciale activiteiten organiseren voor jongeren in de IJmond. Het staalbedrijf steunt onder meer het Playing for Success-programma 'Telstar Thuis in de Wijk' en diverse jeugdclinics. Vandaag hebben Hans van den Berg, directeur van Tata Steel in IJmuiden, en commercieel directeur Steef Hammerstein van Telstar het samenwerkingscontract ondertekend.

Jongeren staan centraal in het Future Generations communityprogramma van Tata Steel. 'Samen met de voetballers van Telstar willen we kinderen met een leerachterstand helpen om het beste uit zichzelf te halen', aldus Hans van den Berg. 'Door middel van speciale clinics willen we jongeren in de regio meegeven hoe belangrijk het is om gezond te leven. Sportief actief zijn en gezonde voeding staan daarin centraal. Dat benadrukken wij ook in ons bedrijf, waar momenteel een campagne loopt met "In Balans" als thema.' 

Sporten is niet alleen goed voor je conditie, maar bevordert volgens Van den Berg ook het mentaal welbevinden en de prestaties op school en op het werk. De ondersteuning van Telstar op dit vlak staat niet op zichzelf. Tata Steel organiseert jaarlijks ook de Tata Kids of Steel Run tijdens de Tata Steel Marquetteloop in Heemskerk en organiseert speciale activiteiten voor jongeren tijdens het Tata Steel Chess Tournament.

Steef Hammerstein (links) en Hans van den Berg bij het ondertekenen van het samenwerkingscontract tussen Telstar en Tata Steel.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken