Joost Luiten verbindt zich aan ING Private Banking
- Sponsoring
- 16 aug 2016 @ 00:22
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - CampagnesSponsoringSportmarketing
- 16 aug 2016 @ 00:22
- Redactie Sponsoring
ING Private Banking gaat als hoofdsponsor van het Nederlandse golf een intensieve samenwerking aan met topgolfer Joost Luiten. De samenwerking is vastgelegd tot eind 2018. Samen met de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en Luiten zet ING Private Banking zich in om de golfsport in Nederland vooruit te helpen en de golfsport toegankelijker en populairder te maken, met name onder jongeren. Het eerste project heet Beat the Pro.
Steven Sedee, manager sportsponsoring ING: 'ING Private Banking is trots deze samenwerking met Nederlands beste golfer aan te kunnen kondigen. De samenwerking met Joost Luiten sluit aan bij de vernieuwing van de golfsport die we samen voor ogen hebben. Joost is in zijn sport altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om zich te verbeteren. Daarnaast hebben wij samen met Joost de gezamenlijke ambitie om de sport te verjongen.'
'Ik kijk uit de naar de samenwerking de komende paar jaar', aldus Joost Luiten. 'We gaan samen proberen de golfsport naar een hoger niveau te brengen, meer talenten te creëren en de golfsport in de breedte te verbeteren.'
Wereldprimeur op KLM Open
Van 8 tot 11 september wordt het KLM Open gespeeld op de Golfbaan ‘The Dutch’ in Spijk. Joost Luiten zal daar proberen zijn titel uit 2013 te heroveren. Dit toernooi behoort tot een van de grootste jaarlijkse sportevenementen in Nederland. Het KLM Open introduceert dit jaar samen met partners ING en KLM een wereldwijde golfprimeur: Beat the Pro. Voor het eerst kunnen amateurs zich tijdens een toernooi op een hole meten met professionals.
Als hoofdsponsor van de NGF, Golf Team Holland, de Golfweek én als partner van het KLM Open heeft ING Private Banking de ambitie om het Nederlandse golf te verjongen en te vernieuwen. De recente ontwikkeling en introductie van de Golf.nl app is een mooi voorbeeld van de samenwerking tussen NGF en haar hoofdsponsor. Spelers kunnen in deze app scores registreren, de handicap real-time verwerken en scores delen met vrienden.
Daarnaast slaan de bank en de NGF de handen ineen om toptalent vooruit te helpen en klaar te stomen voor de wereldtop. Beiden willen topsport dichter bij de fans brengen tijdens grote toernooien zoals de ING Private Banking Golfweek en het KLM Open. Ook heeft de NGF in samenwerking met ING Private Banking het jeugdprogramma RAAK! ontwikkeld om de Nederlandse jeugd op positieve wijze kennis te laten maken met de golfsport.
Lees ook het MarketingTribune-interview met ING over golfsponsoring.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing