Twitter sluit deal Champions League met Sony en Heineken

Twitter sluit deal Champions League met Sony en Heineken
  • Sponsoring
  • 15 sep 2016 @ 00:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • BereikTelevisieSocial mediaVoetbalDigitaal

Heineken, Sony, Twitter en Veronica hebben er de afgelopen twee dagen voor gezorgd dat Twitterraars videofragmenten van de beste acties in de Champions League binnen een minuut konden bekijken of terugkijken. Het gaat om clips uit de wedstrijden die live te zien waren bij Veronica en NUsport.

Deze video’s werden op Twitter door Veronica (@veronicatv) getweet en door CL-sponsors Heineken en Sony via Twitter Amplify ondersteund zodat een zo groot mogelijke groep is bereikt. Het past helemaal in de sportvisie van Twitter

Ook voetbalfans die niet live konden kijken, zagen nu zo snel mogelijk de hoogtepunten van PSV en Real Madrid. Daarnaast was er de mogelijkheid voor gebruikers om de videofragmenten te delen via hun eigen Twitter-account. 

'Grootste Nederlandse Amplify-deal'

De Twitter Amplify-deal met Heineken, Sony en Veronica is de grootste in Nederland tot nu toe. Amplify houdt in dat partners korte videoclips kunnen versturen van tv-shows, sportevenementen of muziekfestivals en zo het bereik vergroten onder een geselecteerd publiek. Uiteraard kunnen Twitterraars de Tweets ook weer retweeten. Afgelopen jaar brachten Heineken, SBS6 en Twitter via Amplify de beste momenten uit de UEFA Champions League knock-outfase. Het is voor het eerst dat de campagne loopt vanaf de groepsfase. 

'Twitter Amplify biedt ons de mogelijkheid om bijna real-time overal unieke momenten van de Champions League beschikbaar te stellen', aldus Cindy van Campen, senior channel marketeer van Sony Mobile Nederland. 'Dat past perfect bij onze visie op de sponsorship.'

Totaalbeleving van Champions League

'Het live online kunnen volgen van de Champions League via NUsport is voor de voetballiefhebber al een verrijking. Het delen van de hoogtepunten via Twitter is een mooie aanvulling op onze online extensie en daarmee op de totale beleving van de grootste competitie ter wereld', aldus Justin Sandee, manager Digital Strategy B2B & Business Development van SBS Broadcasting. 

Rob van Griensven, Head of Media, Sponsoring & CRM Heineken Nederland: 'Met Twitter Amplify is Heineken onderdeel van de social conversatie op de dag van de wedstrijd. We hebben vorig seizoen gezien dat dit past bij de behoefte van de voetballiefhebber om snel highlights van de wedstrijd terug te zien. Het zorgt daarnaast voor extra bereik en past bovendien goed bij de connectie die Heineken met Champions League heeft.'

Lees ook: Twitter wil Olymisch scoren. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken