Heineken wint bij EuBea Awards met 'The Takeover'

Heineken wint bij EuBea Awards met 'The Takeover'
  • Sponsoring
  • 26 okt 2016 @ 14:29
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EntertainmentMuziekEvenementAwards

Heinekens interactieve muziekexperience ‘The Takeover’, ontwikkeld door MassiveMusic Amsterdam, is drie keer in de prijzen gevallen bij de European Best Event Awards (EuBea). ‘The Takeover’ werd bekroond tot winnaar in de categorieën ‘Best Musical Event’, ‘Best B2C Event’ en ‘Best Creative & Innovation’.

De EuBea Awards, dit jaar georganiseerd in Sint-Petersburg, worden jaarlijks uitgereikt op een eigen festival aan de beste concepten en events in live-entertainment. Een andere Nederlandse winnaar was TNW Conference

‘The Takeover’ is een interactief evenement waarbij de bezoekers tijdens Heineken muziek events beslissen welke tracks er worden gespeeld. Het publiek kan door middel van lichtgevende polsbandjes, die rondom de Heineken fles geplaatst worden, bepalen welke volgende track gedraaid wordt. Tijdens stemmomenten verschijnen steeds twee muziektracks op grote schermen en het publiek kan de fles rood of groen laten oplichten terwijl de Heineken fles in de lucht wordt gehouden. Een speciale camera registreert de stemmen en op de schermen verschijnt de winnende track welke direct naadloos in de set wordt gemixt. Kortom: het publiek bepaalt.

Creatief idee bekroond

MassiveMusic bedacht voor Heineken een innovatieve methode om het publiek te betrekken bij het merk en de beleving naar een hoger niveau te tillen. Het muziekbureau ontwikkelde zowel het creatieve concept als de technologie van ‘The Takeover’ en pioniert hiermee op het gebied van brand-engagement tijdens muziek-events. De ‘Takeover’ kreeg een speciale vernoeming: ‘Best Creative & Innovation’ voor ‘the best idea, awarded for originality and creativity to reach dedicated business objectives’.

Ondanks de complexiteit van het concept heeft MassiveMusic een relatief eenvoudige oplossing gevonden – alle techniek; muziek, visuals en lichtshow komen samen op één laptop waarmee ‘The Takeover’ tevens makkelijk inzetbaar is over de hele wereld. Vanwege het huidige succes van ‘The Takeover’ zal Heineken de unieke publiekservaring nu in meerdere markten gaan aanbieden.

Stemmen met bierflesjes

Luc van Stiphout, account director bij MassiveMusic: 'Van tekentafel tot dansvloer; ‘The Takeover’ was te gek om aan te werken. Als ik tijdens de stemmomenten de bierflesjes omhoog zie gaan, realiseer ik mij dat het echt een fantastische belevenis is om aan deel te nemen. Het stemmen zorgt ook voor het gevoel dat het hele publiek tegelijk met elkaar proost, iedere track weer.'

Roeslan Danoekoesoemo, global sponsorship manager bij Heineken: 'Liefhebbers van live muziek willen actief deelnemen aan een show en houden van verschillende genres muziek. ‘The Takeover’ speelt hier feilloos op in zonder opdringerig te zijn.'

Credits

Opdrachtgever: Heineken International | Verantwoordelijk bij klant: Roeslan Danoekoesoemo, Global Sponsorship Manager | Account Director: Luc van Stiphout, MassiveMusic | Account Manager: Ebony Tuasela, MassiveMusic | Concept & Creative: MassiveMusic | Music supervision: MassiveMusic | Technical development: Showsync | Content Design & Production: Westframe | Animation: Boompje



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken