KPN en Heineken sponsoren dansfeest onder Rijksmuseum

KPN en Heineken sponsoren dansfeest onder Rijksmuseum
  • Sponsoring
  • 12 okt 2016 @ 12:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementKunst & CultuurMuziekEntertainment

Het is nu al een van de opvallendste feesten tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE): op vrijdag 21 oktober wordt in de fietstunnel onder het Rijksmuseum een dansfeest georganiseerd door het Rijksmuseum, Audio Obscura en DJ Maceo Plex. KPN en Heineken zijn partners van dit feest.

De Amerikaanse DJ Maceo Plex draait een vier uur durende set in de onderdoorgang van het Amsterdamse museum. Het is de eerste keer dat hier een dergelijk evenement plaatsvindt, aldus organisator Audio Obscura. Zo'n 2.000 kaarten zijn gratis beschikbaar voor wie zich op tijd inschrijft.

Eeuwenoude instrumenten op ADE

Het feest maakt deel uit van het Amsterdam Dance Event en duurt van 19.00 tot 23.00 uur. Plex maakt in zijn set gebruik van geluidsfragmenten van eeuwenoude instrumenten uit de collectie van het Rijksmuseum, zoals snaarinstrumenten, fluiten en piano's. Voordat die in de verzameling komen, wordt het geluid ervan vastgelegd. Deze opnames verwerkt Maceo Plex in zijn optreden.

De DJ bracht onlangs een bezoek aan het museum om inspiratie op te doen. Daarvan zijn beelden gemaakt, die te zien zullen zijn tijdens het optreden. Fragmenten zijn ook alvast opgenomen in onderstaande teaser-video.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken