BASF hoofdsponsor van Nemo Science Museum

BASF hoofdsponsor van Nemo Science Museum
  • Sponsoring
  • 22 nov 2016 @ 10:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijKunst & CultuurInnovatie

Nemo Science Museum en BASF gaan een meerjarig partnerschap aan om een breder publiek, en in het bijzonder jongeren, op een interactieve manier in contact te brengen met wetenschap en technologie. Beide partners zijn overtuigd van het belang om interesse voor wetenschap en technologie te stimuleren onder jongeren. BASF ondersteunt Nemo bij activiteiten binnen en buiten het museum waarmee zoveel mogelijk mensen wetenschap en technologie kunnen ervaren.

In de gezamenlijke activiteiten ligt de nadruk op het zelf ontdekken, onderzoeken en ontwikkelen en het opdoen van kennis, wat nu en in de toekomst essentieel is voor het ontwikkelen van duurzame technologie en innovaties. De activiteiten van Nemo passen goed binnen het belang dat BASF hecht educatie en talentontwikkeling. De nieuwe sponsor geeft hier zelf ook vorm aan tijdens internationale educatieve activiteiten op het gebied van chemie.

BASF stimuleert als hoofdpartner de vernieuwing van het Nemo Science Museum en verbindt zich in het bijzonder aan de activiteiten van het museum waarbij aandacht wordt besteed aan chemie. Zo draagt het bedrijf bij aan de activiteiten in het BASF Lab, een scheikundig laboratorium. Hier maken bezoekers kennis met chemie aan de hand van alledaagse middelen en materialen. Tijdens workshops en proefjes kruipen jong en oud in de huid van de wetenschapper en ervaren zo dat chemie overal is.

Ontwikkeling van talenten

BASF verbindt zich graag aan de ambitie van Nemo om kinderen op de basisschool het belang van wetenschap en technologie te laten ervaren. Dat doet het museum al jaren zeer succesvol via projecten, lesmaterialen en de leerkrachtenclub. De komende jaren breidt Nemo de activiteiten voor het basisonderwijs uit met meer aandacht voor techniek aan de hand van ontwerpend en onderzoekend leren. Hiermee bieden beide partners jongeren de mogelijkheid hun talenten in de volle breedte te ontwikkelen. 

'Het grote publiek is relatief onbekend met wat de chemische industrie precies inhoudt', zegt Herbert Fisch, managing director van BASF Benelux. 'Wij laten daarom graag zien welke innovaties mogelijk worden door ontwikkelingen in de chemie. Een samenwerking met Nemo lag dan ook voor de hand. Bij Nemo ontdekken bezoekers op een laagdrempelige manier hoe veelzijdig en spannend chemie kan zijn. En daarbij brengt Nemo de talenten van de toekomst in aanraking met wetenschap en technologie. En die talenten kunnen we in de chemie sector, maar ook in vele andere sectoren, goed gebruiken.'

Michiel Buchel, directeur van Nemo: 'Dit meerjarige partnership past bij de vernieuwingen van NEMO. Samen met partners zetten we ons in om een groot publiek te laten ervaren hoe leuk en belangrijk wetenschap en technologie zijn. Dat vraagt tijd en we zijn dan ook trots op de samenwerking met BASF.'

BASF creëert chemie voor een duurzame toekomst. Bij het concern werken ongeveer 112.000 medewerkers die bijdragen aan het succes van onze klanten in nagenoeg alle sectoren en bijna alle landen ter wereld. Het productportfolio van BASF is onderverdeeld in vijf segmenten: Chemicals, Performance Products, Functional Materials & Solutions, Agricultural Solutions en Oil & Gas.

Michiel Buchel en Herbert Fisch voor het laboratorium in Nemo Science Museum.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken