Siemens steunt jong talent Koninklijk Conservatorium

Siemens steunt jong talent Koninklijk Conservatorium
  • Sponsoring
  • 21 dec 2016 @ 00:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoringMuziek

Het Atheneum Kamerorkest (AKO) van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en Siemens Nederland hebben hun sponsorcontract opnieuw voor een periode van drie jaar verlengd. Siemens zal het orkest de komende jaren financieel ondersteunen, waarvoor het AKO als tegenprestatie jaarlijks, tot en met 2018, in de kerstperiode drie kerstconcerten voor de sponsor zal verzorgen.

De overeenkomst werd getekend door Anthony Zielhorst, Hoofd Jong Talentafdeling Muziek van het AKO en Johnno Wesseling (rechts op foto), directeur Communications van Siemens Nederland. Op de foto staat eveneens Annick van Gennip (AKO). 

De relatie tussen het AKO en Siemens Nederland bestaat al sinds 1985 en vloeit voort uit de maatschappelijke betrokkenheid die Siemens sinds lang kenmerkt. Vanuit deze betrokkenheid draagt de onderneming op een duurzame wijze bij aan de samenleving, zo ook aan het AKO. Door de jaren heen verzorgde het AKO in de Nieuwe Kerk in Den Haag al tientallen kerstconcerten voor de medewerkers en gepensioneerden van Siemens, voor de familieleden van de orkestleden, maar ook voor klanten en relaties. Daarnaast zendt TV West sinds enige jaren het concert op Kerstavond uit.

'Cultuur geeft identiteit aan Den Haag'

Het voortzetten van de relatie wordt door beide partijen als zeer waardevol beschouwd. 'De steun van Siemens voor ons orkest is van grote waarde. Ondanks de voorgenomen extra investeringen in de cultuursector, blijft ondersteuning vanuit het bedrijfsleven een grote stimulans bij de ontwikkeling van jong talent', aldus Anthony Zielhorst van het AKO.

Johnno Wesseling van Siemens Nederland: 'Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in de genen van Siemens. Het stimuleren van jong talent is hier onlosmakelijk mee verbonden. Daarnaast geeft cultuur identiteit aan een stad. Wij leveren in Den Haag, de vestigingsplaats van ons hoofdkantoor, daar graag een bijdrage aan. Het AKO, met zijn jonge talentvolle musici, past daar uitstekend in en ligt Siemens na aan het hart.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken