Under Armour kledingsponsor van Amerikaans honkbal
- Sponsoring
- 6 dec 2016 @ 11:36
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MerkenSportmarketingPartnershipSport
- 6 dec 2016 @ 11:36
- Redactie Sponsoring
Under Armour, Fanatics en Major League Baseball (MLB) hebben een 10-jarig contract afgesloten, waardoor dit wereldwijd bekende sportmerk de officiële leverancier voor de MLB wordt. Het is Under Armours eerste kledingdeal voor een professionele competitie. De drie partijen introduceren met hun samenwerking een nieuw, revolutionair model met een unieke strategie voor – en investeringen in – deze sport, waarvan zowel honkbalspelers als miljoenen fans moeten gaan profiteren. Voor spelers betekent dit innovatieve kleding, schoenen en accessoires, voor de fans een enorm assortiment aan merchandise-artikelen.
Vanaf 2020 is Under Armour de exclusieve MLB-leverancier van alle sportkleding zoals shirts, onderkleding, tenues en trainingspakken voor alle dertig clubs in de Major League Baseball. Fanatics, een wereldwijd leider op het gebied van licenties voor sportartikelen, krijgt een licentie voor de fabricage en distributie van fankleding van Under Armour en Fanatics, zoals replica shirts, producten met naam en nummer en speciale ‘post-season’ kleding. Under Armour en Fanatics verwachten dat het assortiment nieuwe kleding en accessoires vanaf het begin van het seizoen 2020 in de winkel verkrijgbaar zal zijn.
Under Armours missie om atleten beter te laten presteren dankzij passie, ontwerp en een voortdurend streven naar innovatie, zal in alle aspecten in deze samenwerking te zien zijn. Naast nieuwe wedstrijdtenues zal Under Armour ook exclusieve Connected Fitness-pakketten leveren aan MLB-teams. Met deze hoogwaardige technologie kunnen spelers nog beter begeleid worden, zodat ze optimaal kunnen presteren.
'Under Armour wil honkbal wereldwijd helpen groeien'
'Wij zijn trots op onze langdurige relatie met de MLB en we zien uit naar dit nieuwe samenwerkingsverband. Deze overeenkomst met de MLB en Fanatics is een keerpunt voor Under Armour en belichaamt onze gezamenlijke passie, energie en innovatiedrang voor de honkbalsport', zegt Kevin Plank, oprichter en CEO van Under Armour. 'Under Armours doel is om de vele fans van de MLB over de hele wereld prachtige wedstrijden te bieden en tegelijkertijd de sport te helpen groeien ten bate van de volgende generatie fans en tophonkballers.'
'We kijken enorm uit naar ons partnerschap met Under Armour, een sterk en snel groeiend wereldwijd sportmerk, en Fanatics, leider op het gebied van licenties voor sportmerchandise', aldus MLB-voorzitter Robert D. Manfred Jr. 'Under Armours marketingexpertise en merkbekendheid passen perfect bij ons doel om een nog sterkere band te smeden tussen onze sport, de spelers en alle jonge fans. We hebben tevens enorme waardering voor alles wat onze huidige sponsor Majestic gedurende ons samenwerkingsverband heeft gedaan voor de clubs, spelers en fans.'
'Dit partnerschap typeert ons ‘next-generation’-model dat voor broodnodige veranderingen in onze bedrijfstak zal zorgen, zoals een breder aanbod en snellere time-to-market van MLB-merchandise voor teams, fans en winkeliers', vertelt Michael Rubin, bestuursvoorzitter van Fanatics. 'Fanatics en Under Armour blijven doen waar ze enorm goed in zijn, en helpen de honkbalsport groeien met een innovatieve competitie die technologie omarmt. Een baanbrekend nieuw bedrijfsmodel dat beter aansluit bij de hedendaagse digitale economie moet hierbij helpen.'
MLB en Under Armour
Under Armour is als officiële leverancier van onderkleding al sinds 2000 partner van de MLB. Het merk bracht in 2006 zijn eerste collectie honkbalschoenen op de markt en werd in 2011 de officiële schoenensponsor van de MLB. Under Armour sponsort momenteel meer dan 400 individuele sporters in de major en minor leagues, met o.a. Buster Posey (National League MVP 2012), Clayton Kershaw (National League MVP 2014 en drievoudig winnaar van de National League Cy Young Award), Bryce Harper (National League MVP 2015), Eric Hosmer (All-Star Game MVP 2016), en de winnaar van de 2016 American League Cy Young Award, Rick Porcello.
Fanatics is al sinds 2002 sponsor van de MLB. De samenwerking met Under Armour en Fanatics zal in het MLB-seizoen 2020 van start gaan.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- sponsoring
- sport
- kledingsponsor
- baseball
- merk
- Amerikaans
- Fanatics
- Major League baseball
- Under Armour
- MLB
- sportmerk
- honkbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing