SportVibes wint pitch 'Sportplezier'-campagne NOC*NSF

SportVibes wint pitch 'Sportplezier'-campagne NOC*NSF
  • Sponsoring
  • 3 jan 2017 @ 13:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieStorytellingCampagnesSport

Sportmarketingbureau SportVibes is na een uitvoerige pitch gekozen als strategisch bureau om de sportbonden en NOC*NSF te ondersteunen in de ontwikkeling en activatie van de campagne Sportplezier. Sportplezier is onderdeel van het programmaNaar een Veiliger Sportklimaat dat NOC*NSF, de KNVB en KNHB samen met andere sportbonden uitvoert, in opdracht van het Ministerie van VWS. Doel is om agressie op en om de velden te voorkomen en positief coachen en sportiviteit te stimuleren.

Bert Renkema van NOC*NSF: 'De afgelopen twee jaar hebben we ons met het online platform tv-Sportplezier gericht op oudersen hun gedrag op en rond het veld. Dat was een prima start, maar de volgende stap is om nu de aandacht in de communicatie te verbreden naar de overige vrijwilligers op de verenigingen.' 

SportVibes ontwikkelde met dat uitgangspunt een creatieve online content-en platformstrategie voor de komende twee jaar. Renkema: 'Ervaring op en rond de velden is van belang bij dit soort projecten. SportVibes weet hoe het reilt en zeilt op een club, wat de gevoeligheden zijn en hoe verenigingsmensen betrokken kunnen worden.'

Teun Verheij, Digital Director van SportVibes: “De positieve rol van de bestuurder, coach, de scheidsrechter, de trainer maar zelfs ook van de kantinemedewerker, willen we benadrukken. Daarnaast worden TVSportplezier.nl en Veiligsportklimaat.nl samengevoegd tot een online platform. Hier moet de clubvrijwilliger geholpen en geïnspireerd worden. Dit platform wordt via een social media campagne gepromoot. Uitgangspunt is het verspreiden van de verhalen van de vrijwilligers om interactie en kennis delen te bevorderen.'

Week van het Sportplezier 

Van 4 tot 12 maart organiseren diverse sportbonden De week van het Sportplezier. Er zijn dan diverse activiteiten rondom het thema. Het is tevens de start van de online campagne en de lancering van het nieuwe platform.

'Sport brengt mensen samen, zorgt dat ze gezond blijven, maar vooral dat ze plezier hebben', zo luidt de omschrijving van de campagne. 'Meestal dan. Want soms gaat het mis. Een scheldpartij, duw- en trekwerk of een serieuzere vechtpartij. Dat wil niemand. Sportplezier, daar gaat het om. Daarom werken sportbonden en NOC*NSF, in opdracht van het ministerie van VWS aan het actieplan ‘Naar een veiliger sportklimaat’. Hoe? Door bestuurders, trainers, coaches, scheidrechters te helpen en te ondersteunen sportplezier op de club te stimuleren.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken