Vijf vragen aan... Youri van Rijswijk (Players United)

Vijf vragen aan... Youri van Rijswijk (Players United)
  • Sponsoring
  • 31 jan 2017 @ 10:01
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketingPersonaliaSponsoring

Youri van Rijswijk is sinds januari de nieuwe managing director van Players United Events. Hij volgt Edo Boonstoppel op die zich voortaan volledig gaat richten op consultancy en de internationale ontwikkeling van Players United. MarketingTribune legde vijf vragen voor aan Van Rijswijk.

Waar krijg je de meeste energie van in dit vak?

Youri van Rijswijk: 'Met een klein toegewijd team, mooie klanten bedienen en betekenisvol zijn. Ideeën vanaf de tekentafel zien ontstaan waarbij wij de kracht van voetbal inzetten als middel om fans en merken dichter bij elkaar te brengen. Commercieel, maar nog mooier met maatschappelijke impact.'

Is er iets dat je graag al aan het begin van je carrière had geweten?

'Je kunt alles totdat het tegendeel is bewezen.'

Wat is het grootste misverstand over sponsoring en hoe los je dat op?

'Dat sponsoring nog steeds eenzijdig geld wegbrengen is. Naast dat steeds meer partnerships in het voetbal samen maatschappelijke issues onder de aandacht brengen en proberen op te lossen zien we gelukkig steeds vaker dat de sponsor en gesponsorde meer oog hebben voor elkaars doelstellingen. De aanpak van de sponsorafdeling van Ajax is daar een goed voorbeeld van. Eén slide met daarop de vraag: Hoe kunnen wij u helpen?'

Wat is de voor sponsoring meest interessante trend van dit moment?

'De continue vraag hoe partnerships echt relevant kunnen bijdragen aan een verbetering van de maatschappij en hierbij hun achterban in beweging krijgen. Naast financiële middelen en zichtbaarheid leiden relevante value-in-kind afspraken tot duurzamere partnerships.'

Welke gedroomde combinatie tussen sponsor en organisatie/evenement zou je graag tot stand willen brengen?

'Een gedroomde bestaande combinatie waar ik vanuit Players United met trots dagelijks aan mag bijdragen is die van ING en de KNVB. Alle lagen van de voetbalbevolking worden geraakt, geïnspireerd en geholpen door dit prachtige partnership.

Een gedroomde combinatie die ik graag tot stand zou willen brengen is een partnership dat bijdraagt aan het verbeteren van de mobiliteit in het amateurvoetbal en het milieu. Als je bedenkt hoeveel kilometers wekelijks worden verreden voor voetbal, dan liggen daar mooie kansen voor één of meerdere mobiliteitspartners.'

Interview: Jeroen Mirck, platform-manager Sponsoring van MarketingTribune.   

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken