Heineken verlengt sponsorship Champions League

Heineken verlengt sponsorship Champions League
  • Sponsoring
  • 2 feb 2017 @ 13:25
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenSponsorshipVoetbal

Bierbrouwer Heineken heeft de sponsoring van de UEFA Champions League verlengd tot en met het seizoen 2020-2021. Het partnership omvat ook de sponsoring van de UEFA Super Cup in de komende drie jaar.

Heineken is al sinds 1994 verbonden aan de Champions League. Aanvankelijk gebeurde dat met het merk Amstel, maar na een strategische heroverweging nam het Heineken-merk de sponsoring over in 2005.

Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director bij Heineken, spreekt over een succesvol partnership met de UEFA. 'De Champions League is een integraal deel van de marketingactiviteiten van Heineken. Onze wereldwijde geintegreerde ‘Champion the Match’-campagne is dit seizoen in meer dan honderd landen te zien. Daarmee creëren we bijzondere fanbeleving die verder gaat dan de negentig minuten van een wedstrijd.'

De sponsoring complementeert volgens Tuijt de andere meerjarige partnerships van Heineken: Formule 1, Rugby World Cup en James Bond. Heineken noemt geen sponsorbedragen, maar naar verluidt is wel sprake van een duurdere overeenkomst.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken