Fila vervangt Asics als kledingsponsor van NOC*NSF

Fila vervangt Asics als kledingsponsor van NOC*NSF
  • Sponsoring
  • 28 feb 2017 @ 20:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Olympische SpelenPartnershipSport

Fila is de komende zes jaar kledingsponsor van sportkoepel NOC*NSF. In deze langjarige samenwerkingsovereenkomst met NOC*NSF verbinden zij zich tot en met de Winterspelen van Beijing 2022 met TeamNL. Dit is een opsteker voor de sportkoepel na het afhaken van kledingpartner Asics en meerdere anders sponsors.

Fila gaat zowel de kleding voor de Nederlandse teams op de Olympische en Paralympische Spelen verzorgen, als die van nationale teams van bonden die deel uitmaken van TeamNL en open staan voor samenwerking met het sportmerk. Het betreft dan primair de zogenaamde ‘off court’ kledingpakketten. Fila staat ook open voor ‘on court’ partnerships. 

Sponsor van Sven Kramer

Het kledingbedrijf was al verbonden aan de KNSB en is de persoonlijke sponsor van Sven Kramer en ook de Curlingbond. Doelstelling van FILA en NOC*NSF is om TeamNL een eenduidige en herkenbare uitstraling te geven. Dat past in het groeimodel van de bonden en NOC*NSF om de zichtbaarheid van TeamNL verder te versterken.

Mr. Yoon, Chairman/CEO van FILA: 'FILA is een bedrijf dat gelooft in de kracht van TeamNL. De wijze waarop Nederland de sport organiseert. Met een unieke basis voor talentgroei die ervoor zorgt dat een klein land bij de beste van de wereld thuis hoort, dwingt wereldwijd respect af.'

'Duurzaam herkenbaar gezicht'

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: 'Met FILA hebben we een kledingpartner in huis die gelooft in de samenwerking die wij met bonden en het bedrijfsleven aangaan om gezamenlijk TeamNL te laten groeien en een duurzaam herkenbaar gezicht te geven. Zowel in Nederland als daarbuiten.'

Bert van der Tuuk, CEO van Sportconfex: 'Sportconfex is sinds enkele jaren producent van FILA kleding. Onder meer het succes van de KNSB heeft FILA enthousiast gemaakt om ook NOC*NSF te gaan ondersteunen. Sportconfex is uitermate trots dat zij naast de KNSB de komende jaren ook de kleding van NOC*NSF voor onder andere de Olympische Zomer- en Winterspelen mag produceren onder het label van FILA.'



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken