Fingerspitz en TDE stappen samen in digitale sportmarketing

Fingerspitz en TDE stappen samen in digitale sportmarketing
  • Sponsoring
  • 26 apr 2017 @ 12:52
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • SportmarketingDigitaal

Het digitale sportmarketingbureau TDE uit Eindhoven slaat de handen ineen met Fingerspitz Online Marketing uit Breda. De bureaus starten een gezamenlijk team van specialisten op het gebied van online marketing, gericht op kennisdeling en het versterken van elkaars campagnes. Met deze combinatie wordt ingesprongen op de groeiende vraag uit met name de sportmarkt.

'De kern van onze dienstverlening bestaat uit de koppeling van technologie aan sportmarketing', zegt Lennart Boven, manager van TDE. 'Dat doen we via de ontwikkeling van platformen en het volledig verzorgen van social media management. Binnen ons team hebben we reeds ingezet op social media advertising, maar we zien ook volop kansen in zoekmachine marketing, diepere web analyses en display advertising. Om zo nog betere scores neer te zetten voor onze klanten. Door de samenwerking met Fingerspitz kunnen we nu het volledige scala aan digitale dienstverlening bieden.'

Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz: 'Wij zijn een echte performance-speler gericht op technologie. Deze samenwerking met TDE versterkt ons in creativiteit en inspiratie. We zien veel kansen voor online marketing in de sportmarkt en voor automatisering daarvan. Het doel is om vanuit Eindhoven gezamenlijk te bouwen aan een sports dedicated online marketing team voor TDE, powered by Fingerspitz.'

Wie zijn TDE en Fingerspitz?

TDE, een joint venture van Triple Double sportmarketing en E-sites, brengt sportmarketing en internettechnologie samen. Met een grote passie voor sport werkt TDE als digitale partner voor onder meer Opel, Ziggo Sport Totaal, Under Armour, Cannondale, Atletiekunie en MatchDayTV. TDE bedenkt en ontwikkelt digitale platformen, activaties, apps en social media content.

Het online marketingbureau Fingerspitz zet zich in voor merken als AA Drink, AutoTrack en Deutsche Post. Fingerspitz is actief in onder meer web analytics, zoekmachine marketing en programmatic buying. Het bureau investeert in het vergaren van kennis en ontwikkelt eigen tools met het doel om nog meer rendement uit advertentiekanalen te halen.

De samenwerkende partners opereren met hun gezamenlijke team vanuit TDE's kantoor SX in Eindhoven. 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken