ING Nationale Partner van WEURO 2017

ING Nationale Partner van WEURO 2017
  • Sponsoring
  • 7 apr 2017 @ 12:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

Voor het eerst is Nederland gastheer van het EK Voetbal voor Vrouwen. Zestien teams, waaronder de Oranje Leeuwinnen, komen van 16 juli tot en met 6 augustus 2017 in actie. ING steunt het Nederlandse Voetbal en dus ook het vrouwenvoetbal. Daarom is ING Nationale Partner van WEURO 2017. Als partner gaat ING het toernooi zo goed mogelijk faciliteren en een bijdrage leveren om het tot een succes te maken en op deze manier het vrouwenvoetbal meer aandacht te geven en vooruit te helpen.

ING wil het toernooi zo toegankelijk mogelijk maken voor een zo groot mogelijk publiek. Naast acties met tickets gaat ING voor alle wedstrijden van WEURO 2017 de vlaggendragers selecteren. Rondom het toernooi zet de bank de Leeuwinnen in de spotlight door zowel online als offline communicatie in te zetten.

Onbezorgd presteren

Ook start ING samen met de KNVB een samenwerking met stichting De SportMaatschappij om de Oranje Leeuwinnen de kans te bieden om aandacht te geven aan hun maatschappelijke ontwikkeling naast en na de sport. De keuzes die de voetbalsters maken kunnen ten koste gaan van hun maatschappelijke ontwikkeling. ING wil hen dan ook samen met de KNVB stimuleren en ondersteunen om een bredere ontwikkeling na te streven zodat zij zich onbezorgd kunnen richten op hun sportieve prestaties en tegelijkertijd minder zorgen hebben over hun toekomst na de sport.

Betrokken bij vrouwenvoetbal

ING is hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal. De bank wil heel voetballend Nederland vooruit helpen, dus ook het vrouwenvoetbal. Vrouwenvoetbal is de snelst groeiende vrouwensport ter wereld. Nederland telt meer dan 150.000 voetballende vrouwen en meisjes. Toch kan het vrouwenvoetbal in Nederland een extra impuls goed gebruiken. De KNVB en ING zetten zich daarom samen in om vrouwenvoetbal bekender en populairder te maken bij het Nederlands publiek onder meer door het faciliteren van nationale vouwenelftallen bij topprestaties, het communiceren over vrouwelijke rolmodellen voor toekomstige generaties voetbalsters en door een impuls te geven aan meisjesvoetbal door verenigingen actief te ondersteunen bij het werven en binden van vrouwelijke leden. Deze activiteiten moeten bijdragen aan het uiteindelijke doel: zoveel mogelijk meisjes en vrouwen met veel plezier te laten voetballen.

 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken